Här varé andra bullar



    Klappa takten alla bagarbarn bullfest,  bullfest hela dan.
    Vetemjöl från livets grottekvarn bullfest, bullfest
    Hela dan.
    Vi är alla glada bagarbarn bullfest, bullfest hela dan.
    Slå på stort det har vi alltid gjort så det är bullfest,  bullfest hela dan.


Brors och min favorit allsång som tyvärr inte dök denna sommar på Skansen, men idag blev det i vilket fall Bullfest!


72253-62


bullar

Ingredienser

 Ca 40 st

1 paket jäst
100 g smör eller margarin
6 dl mjölk
1 dl socker
2 krm salt 
16 dl vetemjöl 

Blanda alla ingridienser (mjölken skall vara 37 grader) jobba degen smidig och jämn, det har man igen sen!
Låt jäsa 30 min under bakduk.
Kavla ut en stor fyrkant, ha på fyllningen:

FYLLNING
flytande margarin (bre över med slickepott eller smörkniv brukar funka bra)
vaniljsocker
strösocker . .  strö dessa direkt från förpackningarna på

vik ihop degen till en rektangel, skär remsor, snurra ihop dem och gör en kringla!

 (låt jäsa 20 min)

Pensla!

PENSLING
ägg
pärlsocker


250 grader i 8 min i mitten av ugnen!

givetvis går det att byta ut vaniljsockret mot kanel eller kardemumma om man är förtjust i det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0