1:a advent

Så var det första advent! Hade tänkt att baka lussekatter nu efter jobbet, men jag helt plötsligt ansvar för en deg som var halv färdig och fick baka ut den.  Nu är jag inte jätte sugen på att börja om igen med bak, men jag fixade iaf hyacinten och amaryllisen och julgardiner in the kitchen!

Igår kväll var jag och J s familj och tittade på adventskonsert, de var massa olika körer i St Hans kyrka, lite kul för han visste att jag egentligen skulle jobba, men jag kunde ta ledigt eftersom det var så lugnt!

Ska pyssla lite till, sen gå och köpa lite tomater - tacos blir det! läänge sen!
 (tänk när man åt det typ varje fredag!)

72253-108

1. Hyacint med "is" i botten och grönmossa, hjärtpärlor i ståltråd, rosett i tyg.
2. "Räkna ner ljus", förr tänkte jag "oh tänk när man är häär nere då e det inte långt kvar" nu tänker jag "shit hur ska jag hinna elda ner den här då?!"
3. Amaryllis, röda stenar i botten, färgat  "gräs" grönmossa och 2 små röda hjärtan på mossan (samma som 3 inlägg ner)
4. Adventljusstake i plexiglas, med grönmossa och keramik svampar från Epok.




På jobbet:

M - Rickard vem är egentligen Hosianna?
R - Hosianna . . hum . . jaaa  .
M - Nej alltså, man sjunger ju "Hosianna Davids son" . Det borde ju troligtvis vara Jesus, men vaddå Davids son liksom? och varför Hosianna isf?
R (frågar en 95 åring, - du vet du vem Hosianna är?)
Tanten (som troligtvis ?! inte hör så bra)
- Nej honom känner jag inte!

och hääär har vi svaret på vem mannen är!

Kommentarer
Postat av: Patrik A

fint adventpynt - vi har också pyntat lite idag och så varit iväg och julbakat hos kompisar.

2006-12-03 @ 22:49:54
Postat av: T

Tack! :) oh va skoj med bak! Joar och jag ska göra julgodis senare frammåt jul! så jag sparar nog mitt bak tills dess tror jag!

2006-12-04 @ 09:58:48
Postat av: Patrik A

http://emeliepeters.webblogg.se/

2006-12-04 @ 11:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0