chai-te


Fixa själv;                                                                

5 deciliter vatten
1 kanelstång
2 centimeter torkad ingefära
1 tsk kardemummakärnor
3 tsk svart te (earl grey)
(4 tsk socker)
3 deciliter mjölk

koka upp kryddorna i 5 min, låt det sedan dra 3 min, sila teet och häll i mjölk i kastrullen och sätt den på plattan igen men låt det ej koka upp igen! (jag föredrar att aldrig värma mjölken)

Den lite enklare vägen;

Willys chai-te rekommenderas, runt 12 kr tror jag ett paket kostar!

72253-127

Den enklaste vägen;

På café - har bara testat några få men Santinis har bäst betyg hittils och Café Gyllen och Wayne´s sämst.

Kommentarer
Postat av: T

fast det verkar vara lite regionalt . . waynes e en höjjdare på sina håll har jag find:at ut nu :)

2007-01-25 @ 08:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0