Alla kan ha lite otur ibland!


( vi pratar ålder och vitalitet . . )

Morfar: "Jo . .  jag har ju blivit äldst nu av mina släktingar . ."

Mormor : "Men det är ju inte så konstigt! . . du är ju yngst!"

(Morfar menar kanske att ingen annan blivit 86 eller mer  . . ? )



Hon är väl inte den enda som kan ha otur ibland ;) Vem visste att BRF stod för Bostadsrättsförening, och inte Brandförstörd?!  . ..

 . . .men det, det  har en helt logisk förklaring ;)




Sommaren 1993 var hela min familj på väg hem från semestern, stannade till i Strålsnäs hos farmor och farfar som berättar att Blästad lada brunnit ner, men allt annat omkring hade klarat sig. Tanken gick förstås till mina dockor, när jag kom hem rusade jag upp på mitt rum och pratade med dem, de måste ju vart livrädda (!) när de känt brandröken, jag kände mig som världens mest ansvarslösa dockmamma, men alla kunde faktiskt inte få följa med till Öland! Medan jag kramade o tröstade dockorna konstaterade mamma o pappa att äpplena i trädgården  var rökskadade!

Haninges barn visste snart vem det  var, pojken som tillsammans med några vänner lekt med tändstickor bland allt materiel som skulle sändas till fattiga barn i Afrika. Mukkan grät. Ladan var borta, o minnena från dagen då ladan brann verkar även ha etsat sig fast hos en viss Winnerbäck . .

Hus började byggas på den plats den gamla ladan stått, skylten "BRF Blästad Loge" tornade upp sig, och som jag kom att passera var dag på väg till skolan. Tillslut stod de brandrödoranga husen färdiga!

Att BRF inte stod för Brandförstörd tog flera år än så. . .




mitt fönster



Planterat om lite idag, växer & gror här!

nee  . .nu ska jag gå ut o gå en sväng!

  Adios!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0