Jag stjäl tillbaka!

Den senaste kvällarna innan jag somnat har alla tankar gått till min cykel. Igår kväll var inget undantag, hur ska jag göra? ska jag gå tidigare till skolan imorgon o leta vid stationen? 

Imorse var jag var på väg till skolan, helt plötsligt ser jag den på Kungsgatan!  Jag går fram o kikar, alla små rispor och markeringar stämmer! Där mitt namn och pers nr var graverat sitter en svart/gul tejp, jag lyfter på den o konstaterar sanningen! Den är hittad!

Cykeln är olåst, jag står ett tag, men tjuven kommer inte. Jag tänker att jag blir försenad till mitt grupparbete och inser att jag borde ringa polisen eller pappa. Har dock inget batteri på mob! Äh det ÄR ju min!! - jag tar cyklen och cyklar hem o ställer in den i förrådet!

Jag ringer polisen för att avregistrera min anmälan. Då visar det sig att jag har stulit min cykel. Har det gått mer än 24 h kan man inte "själa tillbaks den"
Polisen förklarar att det nu kan finnas andra ägare till den med . .

Polisen skickar hit två killar. Jag ställer in mig på att det ska ta med sig cykeln och börjar ångra min ärlighet . .

Men grabbarna e shyssta "va coolt att du hitta den" säger den ena, medan den andra kollar av ramnumret. Tackvare det och ingraveringen får jag behålla den!


72253-97

Lätt fånget lätt förgånget som det heter  . . .

Kommentarer
Postat av: anna!

shiiiit!! fint att du hitta den ju...!
min cykel har bara en jättepunka :) försöker hitta styrka att lämna in den...men snart blir det ju halt. då cyklar man ju inte... oh well!
kul att din cykel är tillbaka!

2006-11-10 @ 17:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0