"att dumpa en telefonförsäljare"


- Hej det är Matilda
- Hej, jag  heter N.N ringer från XX och söker Matilda (okej hur lång minne har människan? glömde jag preciis säga mitt namn???, här har vi det första tricket. Nämn personens namn, folk älskar o höra sitt namn och det gör det hela lite känslosammare, lite personligare . . )
- mmmm det är jag ( det är här den sk. "hur faaan ska jag ta mej ut ur det här då-känslan" infinner sig)
- Jo jag ringer angående att du nu kan få sänkt minutpris till antingen mobil eller gratis samtal till fast telefoni inom helger och kvällar, och det vore väl inte fel?!  (nej såklart det inte vore fel, här har vi hamnat i någon slags rävsax, vilket gör det svårt att inte hålla med i påståendet)
- Jaa men jag har redan gått på det här för ett tag sen, när XX ringde och erbjöd ett liknande koncept, jag frågade FYRA ggr vad hållhaken var, och jag kunde inte förstå att tjänsten inte skulle medföra ytterliggare kostnader på mitt abonnemang. Men de förstod min misstänksamhet och lovade att extra utgifter ej skulle tillkomma. Utan gjorde det för att rädda sina yngre kräsnare abonnemangsinehavare Vad hände? Jag får betala 65 kr extra varje månad för tjänsten! . .  o hur känns det? Jag känner mig lurad!
- Ja asså det e ju fel om. . . *mummel*
- Man kan inte lita på NÅGOT eller NÅGON längre !!!!

tut tut tut . . . va la HON på?!


En lite roligare och sötare variant kör min pappa;

Man lyssnar tålmodigt och entusiastiskt på telefonförsäljaren, men kör en mer drastisk vändning på det hela;
- jaha ja . .  nu har ju DU fått berätta vad du vill sälja till mig så nu tänkte JAG berätta vad jag vill sälja till
dig! Det är såhär va, jag har 4  vinterdäck som ligger i förrådet, de är i fint skick!! , va säger du?!



pappa does it again;

- Hej jag ringer från XX och söker ansvarig inköpare för Ert företag.
- ah ett ögonblick . .  (börjar inse vad han sagt, det existerar ju faktiskt  ingen annan . . han börjar fundera om han ska "spela" inköparen, men fortsätter med den oerhört genomtänkta frasen:
- Nej han har precis gått för dagen!
- Jaha när kan jag nå honom?
- Nej . .  asså han har fått sparken!!


72253-85 


Klicka här för att slippa telefonförsäljare


                        

Kommentarer
Postat av: anna!

moaha! din papps är så skön!! det roliga är också och låta dom mala på jättelänge och låta jätteintresserad, och sen bara "nej, jag trivs som det är. HEJRA!"
aah :)

men nix är bra som fasen iaf, men det biter inte på alla företag tyvärr :/

2006-10-18 @ 14:47:14
Postat av: Matilda

haha jo men borde skaffa NIX men nu ser jag det nästan som en sport :)

2006-10-18 @ 15:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0