bussblogg

Dagen idag började med att jag insåg att jag skulle få stressa på om jag skulle hinna allt som stod på min rosa lapp! Tvättsugan, städa, puttsa fönster, hämta mobilen m.m

Det gick riktigt bra, tills dess att jag insåg att min mobil inte alls var OK. Efter en evighet (såklart) i telefonkö fick jag besked om att jag fick lämna in den igen! Vilket jag inte tyckte var så upplyftande att höra. Tillslut fick jag komma till servicen igen och de fixade mobilen medan jag väntade :)

Sen mötte jag parlamentet-Micke IGEN i sicklish & skyndade hem för att hinna fixa det som var kvar! Jag är väldigt bra på att "flyttstäda" jag börjar bli van om man sägert´;) Finns det tävlingar i sånt skulle jag nog signa! Min bästa gren är speglar/fönster och badrum överlag. Och det är ingen nybörjargren . .
Sen var det ju självklart ett avlopp som strula och läckte för att det inte var tätt . .

När allt var fixat och lägenheten fotad (uthyres!) tog jag mina 3 väskor plus en stor påse med julklappar och tänkte glad i hågen ta Saltsjöbanan till slussen o sen vidare mot centralen. Då insåg jag att det var rätt svårt med allt jag har med mig ( allt som jag behöver i typ 2 mån egentligen). Så jag tog en taxi. Taxichauffören undrade hur många händer jag hade medan jag gick mot C terminalen där jag köpte chailatte som var mindre god & mozarella macka. Och nu e man här!  Energin bara rann ur mig när jag satte mig på bussen, tidningen jag köpte för 2 veckor sen som jag sparat tills nu känns avlägsen! Med en dator går tiden sjukt snabbt!

Imorgon är det dan före dan före doppardan. Vi ska fixa hemma! På söndag ska jag jobba 6.45-13.30. Det ska bli skoj, Jag jobbar med den person som faktiskt "skolade in mig" när jag började jobba i Ullstämma 2004. Chefen meddelade även idag att det fanns en liten "julklapp" att hämta. Jag sätter 100 kr på att det är en biobiljett och funderar på vem jag kan skänka den till ;) Det slår aldrig fel! Det är ju som om man skulle ge en julskinka varje år till sina vikarier. Hallå jag är vegan liksom!

Nae nu ska jag nog fundera på lite julrim . .eller nått. Skärmen speglar sig finfint i bussrutan så jag passar på att  önska GOD JUL till mina medpassagerare!

Tilla ♥

Kommentarer
Postat av: jois

haaa det var ju tråkigt det där med mobben men men det löste sig så:P

2007-12-30 @ 00:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0