going home . .

image379


Efter 20 p i Folkhälsovetenskap, har jag bestämt mig för att hoppa av och istället börja läsa till SSK på LIU. Det är ju som somliga vet något jag vart inne på tidigare, och som jag faktiskt redan blev antagen till för ett år sedan. Men ibland vet man inte förrens man vet, och orsakerna är fler än en . . 
Byebye Sthlm och hej cykelvägar, humana matpriser och ett faktiskt "enklare vardagsliv". Skolan börjar i slutet av Januari och tills dess har jag fått ett vik. på Garnison! Så glad för det! De pengarna lär dessutom behövas då jag har en lägenhet i sthlm till den 15 februari - men jag jobbar på det! Pratade idag med SSSB och de sa blankt nej om att förkorta uppsägningstiden. Jag tog då upp alla brister med boendet, att de inte har flyttstäd som krav, att jag haft trasigt fönster mer än halva hösten, att tvättstugan inte går att låsa, och hur man blir bemött av fixar-killarna. .  

Det har helt enkelt känts som att de kan behandla sina hyresgästar hursom enbart för att bostadssituationen ser ut som den gör i den här stan - dessutom dyrt!  Så tillslut sa tjejen på kundcenter att jag kunde
skicka ett mejl vidare till berörda högre upp. Annars får jag väl hyra ute denna lägenhet i  2:a hand  = olagligt. Hey - snart kan jag ju börja jobba som lägenhetsuthyrare :) . . och som vanligt står jag utan lägenhet själv . . men det är ju bara mitt eget fel nånstans. Vi får se när jag kan "få tillbaks" min egen lägenhet. Jag känner mig oerhört taskig mot tjejen som hyr den, samtidigt kan hon enligt de juridiska handlingarna vi upprättat bo där tills aug 08. Jag ska ringa och prata med henne ikväll så får vi se vad hon säger . . vi håller tummarna på att hon antingen ska hoppa av läkarutbildningen (ganska otroligt?) eller vilja hitta ett eget 1:a handskontrakt!

herrrå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då önskar vi dig Välkommen tillbaka till Linköping, den lagom stora staden.
Kram Mamma

2007-12-14 @ 18:25:16
Postat av: Malin

Grattis till SSK-intaget och välkommnen hem igen =)
Kramis!

2007-12-14 @ 23:09:16
Postat av: Tilla

Mamma & Malin - Tack!

Malin: Kan du mejla ditt anv. till din blogg . . jag har tappat bort det (om du har den kvar..)

kraam!

2007-12-14 @ 23:12:44
Postat av: jois

HEJ välkommen hem i gen till Strora stolta linköping!!

2007-12-18 @ 21:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0