Bokrea!

72253-175 

Idag startade bokrean, jag hade bestämt mig för att inhandla Johanna Westmans andra kokbok, samt uppföljaren av "Den vita massajen". Den förstnämnda fanns inte till reapris och den andra gick på hela 65 kr - och det va ju lite överpris med tanke på att cdmedia tar 40 kr ord. pris! Så det blev inget där :)

       Iallafall så slutade det med jag kom hem med ett "fiint språk" av Lars Melin. Den verkar vara väldigt lättläst, och inte tråkig som man kanske kan tro . . den handlar bl.a om hur man bara via samtal kan höra (eller tro sig höra) vad människor har för social bakgrund och "status", vilka tilltalsnamn olika samhällsklasser har, (det är t.e.x en väldigt stor skillnad på att heta Jimmy och att heta Charlotte . . ) varför brats pratar som de gör, och hur man uttrycker sig i olika situationer. En rolig guidning genom det svenska språket! Tips!!

    Sen blev det en synonymordbok, samt en bok som hette "Vad varje svensk bör veta" och en ny dagbok!
   

Kommentarer
Postat av: Charlotte

haha. roligt med namnen...hur gick vasan?

2007-02-27 @ 21:15:02
Postat av: Anonym

Känn dig hedrad :) Vasan gick bra, var precis o tränade, mötte Eva som också undrade - hon va o träna med Emma. Hon hade ju kört några gånger så hon tippsade ju om vallning o så uppe i Idre! Och ni gjorde Platå osäkert samtidigt hörde jag . . roligt att träffa massa kändisar? ;)

2007-02-27 @ 22:07:24
URL: http://www.tilla.webblogg.se
Postat av: Muu

Tjo!
Buzzscout funkar likadant som Buzzador! =) Från Buzzador har jag hittills fått: Light Cappuccino, Kelloggs Active-K, Läkerol, Juice och den där Ezmogrejen. Vill ju ha fler roliga saker =)

2007-02-28 @ 18:13:02
Postat av: T

ah allt jag fått då förutom läkerolen! men har du fått ngt från buzzscout?

2007-02-28 @ 19:08:42
URL: http://www.tilla.webblogg.se
Postat av: Charlotte

jaa det va en massa 9bare där. Tobias har jag inte sett på många år

2007-02-28 @ 20:30:44
Postat av: Axel

Vi köpte också "vad varje svensk bör veta". Den ligger på toan... Et tips är "100 rätter på 20min"!

2007-03-01 @ 14:40:48
Postat av: Anonym

Lotta: oh va skoj! kikade på dina partybilder på nätet! :)

Axelina: oh vet du att jag tänkte på dig när jag köpte den! (att jag skulle köpa den till dig) och igår sa jag till mamma att köpa den till dig - men va bra att DU köpte den, slapp du få den i 22 års present :)och så hinner vi dela upp avsnitten, och läsa in oss inför sommarens NE spel. I sommar ska vi slå team Arne ;)

2007-03-01 @ 15:49:53
URL: http://www.tilla.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0