TjejVasan!

72253-171


Efter att ha hämtat mina skidor på vallaservice i Idre åkte vi ner till Oxberg för start i TjejVasan. Först blev det lite uppvärmning! Efter att startskottet gått väntade 1-2 km skidgång eftersom det var så trångt i spåren (4 st parallella) Men sen gick det lättare, ramlade bara 1 gång av att jag blev påkörd bakifrån (svårt i backarna med trängseln)
       I Eldris (21 km körda) var man rejält trött! I med sportdryck och blåbärssoppa!! På slutet blev det kaffe (usch usch . .) men det gjorde att man piggnade till! På väg in i Mora parken sa ljumskarna och armarna ifrån, med då  jag såg Mora kyrka och hörde ekandet från speakern . . nu va det bara ge allt man hade kvar och ja tänkte "sen kan jag sitta i bilen o inte behöva röra mig en millimeter hela vägen hem till Linköping"
 

Hela tävlingen var bra, allt gick ganska smärtfritt, bra klädsel, bra valla (lite bakhalt) glada människor som hejjade ( + min egen lilla hejjarklack, med J i spetsen som sprang med mig en bit längs spåret "KÖR OM DOM BARA!" 

 Tjejklassikern blev med målgången i Mora avklarad! Innan skidåkningen hade vi under 12 mån avverkat förutom det:


 . . att i juni cyklat lite (90 km) i strålande sol! Min andra runda, men denna tid blev betydligt bättre! Loppet var trevligt . . glada tjejjer :)



.. juli simning 1 km (läs 40 bassänglängder) i Vansbro, Dalarna i strömt vatten! De vita prickarna är badmössorna, med streckkoder på som scannade av oss vi målgång! Loppet var stimmigt och stressigt . .  kanske beroende på att jag inte hamnade i en bra klunga :) "Tråkigaste" loppet . . sura tanter -spark spark!! Aj aj!




I September tog vi oss till Lidingö löpning 1 mil! Hade värsta träningsvärken någonsin dagen efter! Men loppet kändes bra! Stämningen på topp som vanligt därute!

 < --------- av min familj vid målgång! Ett hästhuvud!


Kommentarer
Postat av: Anonym

VI ÄR BÄST!!
Jag ska aldrig mer åka skidor. Fy fasen vad det känns i benen idag. Armarna kan jag inte ha använt mycket på loppet igår för dom känns precis som vanligt idag... men de säger ju att träningsvärken alltid blir värre dag 2, så morgondagen kan ju bli spännande ;)
Jag är faktiskt lite sugen på att springa Lidingö till hösten också. Men kanske då med lite mer träning =)
Såg att jag inte hade fått någon placering i loppet - vad trist =( Gäller sånt bara eliten eller måste man köra på någon speciell tid? Kram!

2007-02-25 @ 16:40:29
Postat av: Muu

^
|
|
Japp, det var jag som skrev det där...

2007-02-25 @ 16:41:04
Postat av: T

Tror att placeringen kommer..? ljumskarna o armarna e värsta här . . o konstiga partier i ryggen! Jag funderar på att springa ngt med, kanske midnattsloppet i sthlm eller så, men just nu e det jobbigt att ta sig från horisontellt läge! :) Kraam!

2007-02-25 @ 17:01:51
Postat av: Muu

Ja, fy.. hela ländryggen värker. Det allra värsta är ju att flytta sig från horisontellt till vertikalt läge. Aj aj! Vad är midnattsloppet för något? Springa på natten? =) Kram!

2007-02-26 @ 11:02:27
Postat av: Anonym

www.midnattsloppet.com som tadaaa ingår i nått som kallas sthlmsklassikern ----> http://www.stockholmsklassikern.com/loppen.htm

hinderbanetävling (!) löpning simning cykling och ångfärdsskridskor!

2007-02-26 @ 12:51:20
URL: http://www.tilla.webblogg.se
Postat av: T

(tack för tipset men jag är bl0nd - inte med ett i)

2007-02-26 @ 16:19:06
URL: http://tilla.webblogg.se
Postat av: Muu

Men du, det där lät ju faktisk som ett riktigt skojigt lopp =) Kanske något att satsa på! Din sista kommentar fattar jag inte.. =(

2007-02-26 @ 17:10:00
Postat av: T

Malin! - gaaah försöker komma in på dinshop.se där klassikerprodukter finns! men sidan verkar nerlagd? :(

2007-02-26 @ 21:34:15
Postat av: Muu

Jasså, men vad är det för site? Vad för produkter har dom? Jag trodde bara man kunde köpa sig det där diplomet som Prinsessan Lilian skrivit under: http://www.ensvenskklassiker.com/docs/page20.html

Men det verkar finnas något smycke också: http://www.ensvenskklassiker.com/docs/page19.html

Jag vet inte om jag känner för att betala 150 spänn för ett diplom som jag säkerligen inte kommer att ha på väggen =(

2007-02-26 @ 22:04:10
Postat av: Muu

Ny Buzzadorsite: http://www.buzzscout.se/?mref=446

Verkar vara samma som Buzzador!

Seså: Registrera och ge mig extrapoäng =) Hihi!

2007-02-26 @ 22:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0