Finland

I fredags mötte jag upp ett tiotal personer på Continental, det var baguette och frukt-stund. Mellis ♥
Jag blev intervjuad och fotad för skolidrottens egna tidning . .
Sedan blev det buss och vi mötte de skolidrottare som kom med flyg från ARN. Mitt på dagen gick vi på båten och hade konferens. Fredagen handlade i princip om skoljoggens samarbete med barncancer fonden. En Profeesor i onkologi från Astrid Lindgrens BS pratade om olika barncancrar, och framsteg inom forskningen. Sedan var det arbete i smågrupper till sent på kvällen då det var buffé . . sushi, bläckfisk och serrano m.m. - I like!

På lördagen fick vi 2 h fritid, Beatrice, som jag delade hytt med (rep. Västmanland) gick och kikade lite på stan (Stockmann, Zara Zara!) Vi hann även med saluhallen och domkyrkan. Konferens på efm och 3 rätters på lördag kväll. Lite av firande då skoljoggen fyller 25 år i år!

De flesta som var med var ju som vanligt lärare i idrott och 50 +, hade gträffat en del tidigare men jag fann 2 st till som var under 30, varav den ena killen hade jag träffat för 5-6 år sedan på en ungdomskonferens på Lillsved.

Dialeker- ohh! Det är så skoj! Eftersom varje län hade skickat max 1 pers så var det blandning! På lördag kvällen var det lite sociala studier för mig, Bea o Alex. Vi konstaterade att 90 % var finländare på båten . . o att många verkade lite hum . . speciella :)

Idag var man liite trött men jag blev så glad när jag satt och fikade på Centralen (väntade på mitt tåg) och ser min KARIN går förbi, på väg till sitt GBG-tåg! Lite oväntat trots att jag visste att hon var i Sthlm denna helg! :)



image217

Kommentarer
Postat av: lotta

oj! från lillsved?! vem va det?

2007-05-24 @ 18:55:31
Postat av: T

Alexander hette han, 85:a från Trosa. Han va med det året när KongoLasse körde bussen o när vi lyssnade på Tommy Söderberg! då hade han lite halvlångt brunt hår!

2007-05-24 @ 19:24:23
URL: http://www.tilla.webblogg.se
Postat av: lotta

haha lasse kongo...okej

2007-05-26 @ 11:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0