TGIF

Äntligen klara med vårt projektarbete! Så snart ska jag sätta mig på Älta-bussen in till Slussen för att träffa lite folk från klassen på söder, men det blir nog en rätt lugn kväll som vi planerat!

oh igår kändis-spottade jag! Två på en dag.  På väg hem från skolan Micke Torving,  därefter dröjde inte många timmar förrens nästa kändis dök upp på mejeriavdelningen på ICA Sickla. Alexander Bard med tomma ögon  gick lika ostrukturerat som jag bland matvarorna- i sina karaktäristiska shorts såklart!

Jag hade besök igår med! Javisst! Två fönsterkillar(gubbar) med gammalt bäst-före-datum var här vilket de meddelat via en liten notis på min dörr dagen innan. När jag kom hem upptäckte jag att de inte bara fixat fönstret utan även lånat min toalett (det vore kanske lite smart att fälla ner toalett-locket om man lånar någons toalett utan lov?)

Idag strax innan åtta på morgonen ringer de på dörren helt oväntat. Jag var precis i färd med att springa till bussen då de stövlar in och ska "justera en snabb grej". En snabb grej var inte snabb om jag sägert´, . .så jag var tvungen att lämna dem och de lovade att låsa med huvudnyckeln. (Det här kunde ju, när jag tänker efter vara ett Efterlyst-fall!)

I all stress mot bussen hör jag hur den ene av de två säger något, jag vänder mig om och frågar vad han sa och han repeterar lite spydigt:

- Jag fixar middan ikväll då?!




Kommentarer
Postat av: jois

va skönt att ha det överstökat men det låter bra det där med en lungn kväll=)

2007-11-24 @ 22:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0