in charge

Helgen har vart lugn! Jag har inte haft några "måsten" alls! Skrivit lite brev, fixat m.m.
Igår skulle jag gå ut en sväng, men kom på att jag kunde lika gärna gå på Lidingö, och titta på löpare samtidigt! På Lidingö var det minst sagt lerigt! Ställde mig vid upploppet, så töntigt men jag blir verkligen berörd när löparna kommer in mot mål! Man ser verkligen hur de kämpar . . kanske blir det extra uppenbart om man själv varit där. En halvklassiker (hälften av alla originallopp) vore logiskt som nästa steg här, men det känns lite "halvt" även om det är längre sträckor än Tjejklassikern.

Rörelseglädje var det idag med. Skanstull. Oh jag kunde inte sluta le. Ledaren mimade till varje låt. Det bör kanske nämnas att han själv var runt 50, men det roligaste av allt var att han inte kunde texterna helt och hållet. Därav såg det ganska roligt ut eftersom han fortsatte mima som en 5 åring till en engelsk text.

 Låtarna som var en salig blandning mellan ABBA, Carola och den där ukrainska gruppen som var med i Eurovision Song Contest 07. När den låten spelades skrek ledaren: Men har ni INTE sätt musikvideon? Dom gör exakt så här!




Uppenbarligen var det effektivt för jag blev mer utmattad än vanligt. Bastade och åkte hem för att laga mat, men vatten hade kommit emot "spisen" när jag tidigare diskat. Vad som då sker är att strömmen i hela lägenheten går när man sätter på plattorna. Ett problem som löser sig självt efter ett dygn enligt Stockholms studentbostäder. Därav det blev enbart olivciabatta och te till kvällsmat. Lite snopet ;)

Imorgon börjar vår andra kurs. "Medicinskt vetenskap och etik". Förväntningar är höga då första kursen var så dålig. (ej innehåll, men arbetsnivå samt organisation). Två personer klarade duggan, och jag är skapligt säker på att jag inte är en av dem. Informationen ang. uppsatsen var även det katastrofal. Vi fick mkt kritik under opponeringen i fredags. Kritik som inte var direkt befogad om man ser till förkunskaperna . .

Ser ut som vi kommer gå 1 h längre varje dag dvs 9-17 . . Om man har tur hinner det blir mörk innan man kommer hem också :)  . . Jag har verkligen laddat batterierna denna helg iaf!

På torsdag blir det antagligen besök från Göteborg och på lördag kommer Mamma!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: anna!

ah min eurovision-favorit :) den där dansen är en hit på nattklubbar ;) (tycker man själv)

2007-10-01 @ 14:13:13
URL: http://porsfyr.bilddagboken.se
Postat av: T

Är det så alltså? ;)

2007-10-07 @ 21:55:31
URL: http://tilla.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0