post it!

Att plantera post-it lappar är en hobby jag haft sen högstadiet, men under senare år har det avtagit.
Det hela går ut på att man gömmer (mer eller mindre bra) lappar till folk. I högstadiet var jag ganska flitig, hemma hos vänner kunde man smyga in små lappar i böcker, spargrisar och lite överallt. Då och då hittades lappar och det va alltid lika skoj, ibland stod det vad man gjort etc. Ibland hittar jag t.o.m lappar till mig själv, från mig själv - men numer är de oftare samlade i en rosa bok.

Man kan säga att jag tog upp min kanske lite udda hobby i somras, då inplanterades säkerligen minst 20 st positlappar in lite överallt, typ i kylskåp, kartonger, kokböcker, i cornflakes paket (lite som surprise-leksaken) hemma hos en och samma person. Det var rätt kul . . på alla lappar stod supertöntiga ordspråk. Rykten säger att det fortfarande hittas små lappar här och var . .

Idag gjorde jag det igen! Jag säger inte vart och inte vem . . men så ereee - för ingen går säker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0