huvudvärk på X2000

Sitter på X2000 upp till Sthlm. Har möte klockan 19.00 på hotell Continental .  .  MEN hela den här resan har kantats av KNAS. Det började med att tåget var 40 min försenat till Linköping. Men på stationen bjöds det på "show", ett gäng fjortisar hetsade en alkoholist och det hela slutade med våld & polis.

När jag väl kommer på tåget är min plats upptagen . . och det blir en debatt med kvinnan + anhörig som sitter på platsen . . jaa det hela slutade med att jag pratade med tågvärden som trött svarar: "folk har ju bytt platser hur som helst". Det visar sig att typ ingen sitter på sin plats. Jag försöker förklara att jag vill veta att jag kan sitta still utan att flytta runt . . men nej . . när jag pratar med tågvärden kommer en full tysk och slår sig ner bredvid mig. Jag säger till tågvärden "här kan jag ju inte sitta!" Tysken försöker kränga smink. Det är uppenbart att det är stöldgods. När jag och tjejen mitt emot inte vill köpa går han vidare. Lite senare börjar jakten på ngns väska som har blivit stulen!

Jag kontrollerar mina saker. Jag har allt kvar iaf . . upprorstämningen växer alltmer på tåget och paret bakom mig är mer än missnöjda. De pratar fiiin stockholmska och uttrycken är inte andra än att jag och tjejen mitt emot började skratta nyss och skakade på våra huvuden . . vilken sjuk resa!

Lite därefter ropar tågföraren ut att tåget är trasigt och att vi max kan köra 60-80 km/h. Vi ska VÄNDA hela tåget när vi kommer till Katrineholm, så där lär vi få vänta ett tag . . men det ryktas om gratisfika . .

Ett möte i Sthlm på ca 2 h känns ju så irrelevant nu men . . Jag tror helt enkelt att jag kanske kommer in till sthlm strax innan jag ska åka tillbaks till Linköping?? 

Kommentarer
Postat av: Em

Blev det någon tid till att gå på mötet innan du var tvungen att åka hem igen?

Ja du SJ är en värld för sig...

2008-12-02 @ 11:11:16
URL: http://emeliepeters.webblogg.se/
Postat av: t

test

2008-12-02 @ 20:38:12
Postat av: jois

tjaaa tilla haaaa så himla koas då varför just när du ska resa ??? en bra fråga tycker jag^^

2008-12-03 @ 09:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0