julpyssel & mys



Igår var vi ett par stycken i klassen som hade julpyssel! Ojojoj . . vi åt gröt, lyssnade på julmusik. Det gjordes knäck, risbräck och pepparkakor. Jag besparade mig pepparkaksbesväret och gjorde "bara" julkola med polkagrisar i, marsipanbollar med nougat i samt cocostoppar med hackad choklad i. De andra gjorde lite julkort, jag gjorde två - men det blev jag inte riktigt nöjd med. Jag insåg att julkortspysslet gör jag nog hellre enskilt hemma hos mig . .

Igår kväll gjorde VPK och jag tacopaj, den blev sjukt god. Jag öppnade nachochipsen innan, men kom på att det var ju dumt dumt . . eftersom maten ej var klar och somliga av oss jättehungriga gömde nachosen bakom gardinen . .

Och där stod de kvar till Peter kom på . .  vaaaddhhhååå?

Cocostopparna jag gjorde kommer från boken "Rosendals trädgårdscafé" och de är väldigt goda! Bra till all knäck och choklad som man kanske lätt kan tröttna på under julen!
Här kommer  därför receptet;

7 dl cocos
1 ½ dl socker
2 ägg
50 gr smör
100 gr hackad choklad
syltad apelsin hackad

Vispa socker och ägg poröst, häll därefter i övriga ingridienser och blanda. Jag har inte i apelsinerna, tycker det blir godare utan . .

sen är det ugnen 180 grade en sådär knappa kvarten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0