a sunnyday

Söndagen började med solsken i blick kring Stångis. Resten av dagen har jag fixat här hemma. Läst igenom all information vi fått i veckan samt pluggat.

Ringde precis tjejan som bor i min lägenhet, hon vill bo kvar tills terminen slutar 7 juni. Det e bra för då kan hon åka hem till Sthlm över hela sommaren (slippa hyran) o söka nytt boende i aug. Berättade att det är sjukt svårt att få en lägenhet i den här stan i augusti och 283737 ggr så lätt i maj/juni.

Jag ska aldrig upprätta ett kontrakt med exakt slutdatum utan skriva tillsvidare för då gäller 3 mån uppsägning för båda parter. När jag flyttar hem hem ska jag inreda med mina fina vita pilaster samt plantera massor av fint. Man borde inte få ha så stor balkong om man inte odlar minst 7 sorter! Det tycker jag borde stå i några stadgar. Jag e trött på att vara på utflykt . . (men den här lägenheten e ju lite finare än min då för att vara objektiv)

I veckan står simhallen, lazerdome, ärtor & punch, fadderkväll, och sittning på schemat. Tror jag kommer köra lite varannan-dag taktik nu med =lagom pensionärsnivå. Jobbar min första ord. helg med :)

image410

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0