Den gyllene koden



Dagen idag började med en outfit bild (!) visst vetu! På väg till biblioteket. Glasögonen är med fönsterglas och dom har jag enbart för att se lite mer intellektuell ut såklart!

Väl på biblioteket noterades att alla toaletter var låsta igen. Alla offentliga toaletter på stadsbiblioteket kostar 5 kr att bruka. Det är sjukt mycket om man sitter där en hel dag och dricker vatten, kaffe etc . .

En dag i våras fick jag höra ett rykte av en klassis att det skulle finnas en secret toalett med KOD - och den gyllene koden var ju självklart något man ville åt! Jag pratade med en kvinna i informationen som gav mig koden efter att jag förklarat att det är faktiskt  är "en arbetsplats". Jättebra! Allt var frid och fröjd tills jag tappar bort koden - smurttigt värre, men det är ju inte värre att man kan fråga igen. Då frågade jag killen som jobbar där, men han hade glömt bort den gyllene koden med (!), men visade mig vart den fanns. På insidan av HÖRSALEN! Hör och häpnad - bokar man den får man tillgång till den alltså! 3572 dom siffrorna antecknades på ett säkert ställe samtidigt som killen berättade att de ska byta kod 1 gång i månaden, men att det missas ibland . .

På den senaste tiden har dom inte missat det om jag sägert´. Men det var ju bara att fråga efter den nya.. trodde jag! "Nej den ger vi inte ut!" Helt plötsligt hade secret-koden blivit en SUPER secret! Det var ju lite skumt påpekade jag eftersom man förut kunde få den som student . . men efter en kort sammanträde bakom lånedisken mellan personalen blev det AVSLAG! Jag är numer KOD-lös!

P.g.a detta har ju studenterna kommit på ett TRICK. Man betalar 5 kr och låser dörren när man går därifrån, på så sätt kan ju dörren aldrig gå i lås och den kan brukas kostnadsfritt av andra. Det fungerar jättebra tills bibliotekspersonalen stänger igen alla toaletter efter stängning . .  SNEAKY! Fatta va det drar in pengar på det här, räcker det inte med att en minikopp med kaffe kostar 18 kr?! Nej det är sneakeri på hög nivå de sysslar med . .

Alternativ

1) Samla in namn och protestera på plats (vi målar fina plakat, och hittar på slående slogans!)
2) Corren direkt (det e ju idétorka så va tusan - det här blir mittuppslag!)
3) Bojkott av stället (stället kommer bara besökas av små barn från gymnasiet och mammor med skrikade bebisar)
4) Medhavda pottor av typen "pipinette" eliminationsprodukten kommer sedan användas som gödning nånstans mellan husets väggar . .
5) Fråga killen som en gång gav koden och som i övrigt verkar vara översnäll eftersom han har raderat alla mina låneskulder och lånat ut en bra-ha-bok till mig i 4 månader utan att jag ens bad om det.

Visste att jag hade läst på debattsidan om toalettkostnaden för ett bra tag sedan och hittade artikeln här. Vad jag minns blev repliken att toaletterna bredvid studiesalen var kostnadsfria . . vilket de var . . men några månader senare kom även de att kosta . .

Förövrigt är allt som det brukar förutom att UFO mannen yrade runt som en vilsen brunråtta på den skönlitterära delen. Vad gör han där? åh oordning!! Försökte lugna ner mig med en springtur i rydsskogen och matlagning till LUGN musik. Så nu är det rätt lugnt eller nått . .

Tild

Kommentarer
Postat av: Carro

Du är störd! :P

2008-07-30 @ 09:13:07
Postat av: Tessan

Haha bra att det finns någon som är engagerad i det som de flesta av oss motvilligt accepterar ;)Hur är det med dig då? Jag är åter i Uppsala, bara 2,5 vecka kvar av exjobbet nu...hoppas jag hinner. Sen kommer jag ner till östergötland en stund, då får vi ta en fika!=)



Kram kram

2008-07-30 @ 09:47:36
URL: http://tessan.delden.se
Postat av: T

Carro: Vi tackar för det och påpekar att jag aldrig hävdat något annat ;)



Tessan: Ja som du märker e det mest plugg just nu .. omtentatillfälle om 1 ½ vecka.. 94 % eller om det va 96 % i klassen kuggade vår 2:a av 3 gjorda tentor..sjukt mycket är det att få in iaf.



Kanske drar jag och fixar lite sol senare om sådär 2 veckor! Men hoppas vi kan ses där i svängarna! Skönt att du snart e klar!! Vad händer i höst??



Kram!

2008-07-30 @ 17:15:57
Postat av: Tessan P

Alternativ nummer tre vore ju mest galet, därför roligast. Dock tror jag att det skulle vara lättare för oss om du gick fram till killen och flirtade fram koden ist ;)



För övrigt hade jag rätt om att "En timme, en minut" var en äldre låt av Kent, från skivan Verkligen, hehe. Ingen hade rätt på albumet, men ändå.



Nu är det sovningsdags för att orka ta nya tag imorrn med pluggandet! Kram och hej

2008-07-30 @ 23:48:38
Postat av: Malin

Fint halsband! =)

Är det papperiet som står för design och produktion? Kan man i så fall beställa ett?



Ska du springa Cityloppet nästa onsdag?



Kram!

2008-08-05 @ 10:28:26
Postat av: T

Hey Malin!



Nej det e det inte, men jag har ju ett liknande jag gjort där som det står "tilla" på. Det här kommer faktiskt från kiosken på US. Det finns olka teman, med ord på ena sidan ingraverat. . sen kan man ju gravera ngt skoj på andra!



Jag har sprungit för få ggr för det . . cityloppet e ju hemskt o springa ågatan där när folk sitter o myser . . ? :)



kraam!

2008-08-05 @ 14:05:39
Postat av: Malin

Var tvungen att kolla in smyckena i kassan när jag var där i förra veckan. Spännande att de börjat sälja sånt där ju =) Får fundera på om jag köper mig ett.



Blir inget citylopp för mig heller. Lockar ju inte så mycket att svettas för publik. Om du är sugen på att springa i Ryd någon gång hänger jag gärna på =)



Kram!

2008-08-11 @ 21:01:26
Postat av: T

Malin!



vi kanske kan springa nästa vecka? När börjar du skolan?



Kraam!



eller inlines?

2008-08-13 @ 13:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0