dagbokstankar

Det är kul att jag dokumenterar. Mest skoj för att man kan få sig ett gott skratt och minnas. Idag kollade jag igenom min dagbok från 1996-1997, den kantades av mycket fjortis-tänk ;)

Delar med mig av min dag den 25 maj 1997:


"Jag har varit i Stockholm, jag köpte ingenting. Vill du höra hela berättelsen?

Vaknade kl. 06.00, käkade frukost med mamma. Halv sju var vi hos Evelina (Pelle skjutsade). 6.40 var vi i skolan. Klockan 07.00 åkte vi en näckros-buss. Lotta och jag satt långt bak, framför satt Jenny och Sara M.
Mamma satt långt fram och var tjurig för att hon inte fick ha frågetävling i bussen! Snacka om PINSAMT! Vi fick inte äta godis än.

Vi åkte förbi kolmården och stannade i Nyköping för kiss-paus. Jag hade glömt kamera + colan. Vi åkte vidare . . . nu fick vi äta godis! Jag lyssnade på Alanis Morisette och spelade Gameboy. Köpte en FRIDA på en mack i Nyköping. Vi började nu komma in i Stockholm. Såg globen. Först åkte vi till Naturhistoriska = trist! Cosmonova va as-skoj som vanligt. Vi såg "Kosmos" en ganska långsökt film. Jag satt bredvid Charlotte Karlsson. Jenny garvade hela tiden.

Sen bar det av till slottsbacken och livrustkammaren. Sen gick jag, Sara, Jenny och Lotta i Gamla stan. Sen kom Dan, Martin, Mattias och Koffe. Tappade bort Sara och Jenny, sen gick vi tillbaks till slottsbacken. Kerstin räknade oss (alla var kvar!)

Vi gick till djurgårdsfärjan. Åkte till Aquaria, tittade där och åt (kassler och potatissallad). Väntade och väntade! Tillslut var klockan 15.30 YES! In på Gröna Lund. Köpte åkband för 180 kronor.

Åkte: Berg och dalbana 4 ggr, popexpressen 5 ggr, vikingabåten 3 ggr  [....]

Klockan 18.30 samlades alla i 6C OCH 6D och diskuterade om vi skulle åka hem. Vi fick stanna 1 timma.
På vägen hem köpte vi refreshers. Massor av folk spydde. Vi var tvunga att stanna en extra gång. Vi kom hem cirka 23.00

Jenny sjöng acapella i bussen. När jag kom hem var jag övertrött. Somnade 23.30. Upp klockan 07.00! "




(Mamma var klassförälder och var med som vuxenstöd denna dag för den som undrar . .) haha


Nej nu ska jag fixa paella! Har marängbakelser i ugnen med som kommer bli sjukt goda (hoppas jag!)





Kommentarer
Postat av: anna!

hahaha! kommer ihåg den här resan :)

2008-06-12 @ 19:11:53
URL: http://porsfyr.blogg.se/
Postat av: T

jaa vi hade väl laddat länge för den där sthlms trippen? Det var väl då vår vän G hade gjort plakat för att vi INTE skulle gå på grönan utan vidga våra kulturella vyer mer . . ?



Vilket är ditt bästa minne sen den resan?

2008-06-12 @ 19:42:16
Postat av: anna!

shit va du minns! så tydliga minnen har jag inte, men jag har ett kort från grönan o då sitter G o ler så stort så så himla illa hade han det nog inte :)

2008-06-13 @ 09:28:16
URL: http://porsfyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0