Mangos make the world go around

image448




Idag vaknade jag strax efter 7 av att solen väckte mig! Har pluggat lite och ätit mellis bestående av en mango som jag kunde låtit vänta 2 dgr till i fönstret . . :) Jag är förresten sjukt bra på det här med mangosar. Att skala. De började för några år sedan när jag jobbade inom hemtjänst. Vi hade en vårdtagare som INGEN eg. ville gå till . .  (hemskt i sig), men han hade verkligen ett tragiskt missöde bakom sig och va arg/bitter på allt & alla . . 

Ibland va det mango till mellis. Efter den skeptiska kommentaren "Har du delat en mango förut?"  följde alltid en utläggning om hur en mango ser ut inuti; kärnans form så man skulle kunna skära ut så mycket fruktkött som möjligt (vilket är relativt svårt då köttet och kärnan i princip är sammanväxta).

Idag fyra år senare är jag glad att jag gått den hårda skolan, jag får ut så mycket mer av min mango :)

 . . nej nu tillbaks till seriösare verksamhet här va!
Ska snart möta upp en gammal vän som har ref. litt som man kan ha användning för på tentan!

Tjupp!

T ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0