kom igen!





Torsdag. Har suttit på HUB och läst igenom mina anteckningar införmorgondagens tenta. Usch jag vill bara ha den gjord nu! Bedside-tenta innebär ett praktiskt prov + teori (komplikationer, lagar, sjuksköterskans ansvar och vad man dokumenterar etc..) Det vi har tenta på är att sätta kateter, sond, PVK, ta venprov, sköta en CVK och subcutan venport, ge syrgas, suga övre luftvägar, koppla dropp och ge injektioner.  Jag kan det tror jag.

Praktiken rullar på, jag är med på labb (snart är det dags att sticka va!) känner på vener, sitter med i tfn rådgivningen och lyssnar. Är med på lite besök . . kollar, reflekterar i loggboken osv. Under praktiken ska vi skriva ett stort arbete som handlar om mötet med barn i vården baserat på utvecklingsteorier. Jag har inte börjat titta på det, fastän jag var med om ett scenario igår som jag skulle kunna använda . .

Nu ska jag snart åka ut till Idrottens hus för möte. På min punkt står utbildning. Tjohooo :) Det blir inte det här året kan jag säga!

Nae




Kommentarer
Postat av: Tessan Palm

Hej! Hoppas att du har det bra på praktiken och att tentan gick bra. Kom det nåt annat än det jag räknade upp? Jag kan skicka min "sjuksköterskan kummunicerar med barn" om du vill. Jag längtar verkligen tillbaka till ssk, men snart är det dags igen! ;)



Kramar!

2008-11-28 @ 13:00:44
Postat av: t

Hej Tessan!



Jo det är fint här! fick koppla en infusion till en PVK på tentan. Har inte kommit på nån supertabbe ännu - så jag hoppas att jag fixade det! Jaa du får gärna skicka om du vill!



Jaa tiden har gått såå fort snart är det T3 som gäller!



kram kram!

2008-11-28 @ 17:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0