hick hick!

Eftersom det är vattenläcka på drottninggatan har mitt hur inte tillgång till vatten, så jag begav mig ner till Netto för att slippa vätskebrist. Som vanligt var det mycket folk vid 17 tiden. När jag står och ska välja juice ser jag att någon tittar överdrivet mycket på mig. Det är en kvinna i 40-45 års åldern. Jag tittar inte tillbaks. Tillslut säger kvinnan:

- har hickan gått över?  Hon ler finurligt.

Va?! tänker jag? Nej hon tar fel på person (den här kvinnan känner jag inte är jag säker på) men hon fortsätter att prata och verkar säker på att vi träffats tidigare.
Ohhh nej så minns jag! Det är kvinnan från Willys! Mamma, pappa och jag var där och handlade för några veckor sedan. Jag hade grym hicka och var på "bus-humör". Pappa sa som vanligt: "Tilla det är någon som tänker på dig" (det brukar han säga när jag hickar) och då svarade jag pappa med " Men du, det är det väl ALLTID!!"  Bland grönsakerna var det bara jag mamma pappa och den där kvinnan och det gick inte att ta misste på att hon "tjuvlyssnade" på pappas och min konversation. Senare när jag körde runt med min kundvagn log hon i smyg :)

Det var alltså DEN kvinnan som stod framför mig på Netto ikväll med en hand på min arm och berättade om när jag var och handlade med mamma och pappa och hur gärna hon hade velat ropa "EN ORM!" när jag stod och tog potatis, men inte riktigt  hade vågat. Hon hade tidigare läst om hicka och att "skrämma bort" den tydligen :)

Vi ses! va det sista hon sa när jag försvann i vimmlet på Netto . .

- you made my day :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0