sommarlov.


Tjejen på våning tre cyklar runt runt runt med sin lila cykel på gården, ibland tycker jag så synd om henne att jag vill gå ut och leka med henne, eller bjuda in henne på en TV spels duell.  Man kanske inte behöver ha tråkigt bara för att bo i stan som barn, men hur långt får hon gå liksom? Tidigare bodde det en kille i hennes ålder i samma hus, de lekte ofta fastän de skiljde några år emellan dem, då hörde man ofta skratt från gården, men nu leker hon ofta själv . .

Jag är glad att jag växte upp med sommarlovskvällar på landet eller med alla barn i området. Vi hängde många i olika åldrar och spelade basket, körde burken, åkte inlines osv . . det var en härlig tid, man brydde sig varken om vad som gick på TV eller oroade sig för morgondagen!

Min sommarlovsdag år 2009 bestod av vattenmelon, filt, massor av tidningar och P3 staaar i Kungsträdgården. Bättrade på brännan och njöt av att inte göra något :) Strax efteråt kom regnet. Imorgon börjar mitt schemalagda sommarjobb. Lagom tills dess har jag sett till att få tillbaka mitt halsont! Well done :)

Ska snart ligga på min spikmatta en stund, det gör skitont! Men efter några minuter är det skönt - varmekänsla och kroppen blir tyngre och tyngre . . har bara "kört" ett par dgr nu men en kväll låg jag på den precis innan jag la mig för att sova, kommer knappt ihåg att jag la mig i sängen förrens jag somnade!

Kommentarer
Postat av: anna!

hallilå, jag kommer till stan nästa vecka. jobbar du mkt eller tid o ses? kramz

2009-06-22 @ 22:03:50
URL: http://porsfyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0