segt värre.

Det ständiga praktik-dilemmat:

Jag tycker inte om scenariot när man går långa dgr på praktik samt samtidigt måste plugga. Antingen kör man på och pluggar (dvs man pluggar man fattar man vad man läser/skriver?) - ineffektivt

ELLER sover/vilar en stund när man kommer hem och riskerar att inte somna förrens sent och bli ännu tröttare PÅ praktiken följande dag...

Nu körde jag vilostund 30 min. Men mitt huvud e fortfarande tungt och jag vill bara sova sova!! Men neeej jag ska tusan skriva det jag borde idag!

Strategin fungerar bättre när man har kvällspass o kan sova ngn efm för att sen plugga men nu denna vecka har vi bara kört dagpass. Vilka problem.. det finns folk som har värre problem i sina liv, jag lovar!! ;)

Jag har vart på psyk hela veckan!  livskriser, depressioner, manodepressivitet, borderlines.. ja det har vart lite intressant men dessvärre ganska segt också. Jag har inte direkt trott att jag kommer gå e framtid till mötes som psykiatrisjuksköterska - och jag tror det ännu mindre nu . . .

Idag har jag vart med på samtal som överläkaren (psykiatriker) haft med patienter, det var intressant o se hur han vände o vred på saker . . frågade, frågade om och fick fram saker.

Nej om jag skulle ta o sammanfatta o skriva ner

1. om anhörigas situation vid depression
2. hjärnans transmittorsubstanser (noradrenalin serotonin o dopamin)
3. kemiska signals vid manodepressivitet/bipolär

Snart e det helg ;)

Just, efter praktiken va jag på ett litet föredrag med Åsa Vilbäck "Dr Åsa". Det handlade om typ "think outside the box". Lite tankar gav det iaf, kul att tjejen avslutade det hela med en kommentar som gjorde att man fattade att hon trodde att hon ENBART hade läkarstudenter framför sig... ÅÅÅÅÅhhh pinsamt som vi säger på SSK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0