.

"Mycket stor skillnad på sminket

Publicerad 22 maj 01:00 Ordet Fritt Corren.

Jag gjorde
en enkel dagoperation på US i förra veckan och blev på kallelsen tillsagd att komma nyduschad, osminkad, ta bort all pearcing och att inte ha nagellack. Väl på operationsbordet kommer en narkossköterska emot mig och berättar vad hon ska göra: "Jag sitter här med dig och ser så att du mår bra", sa hon. Till min förvåning är hon fullt sminkad.

Min fundering: Hur kommer det sig att personalen får vara sminkade? Hon hade lika långt avstånd till operationsområdet som jag. (Hon satt vid mitt ansikte)"

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Klart narkossköterskan måste få va snygg på jobbet eller?! Det räcker ju med att behöva stoppa in allt sitt hår i en mössa kan tyckas! Såg att artikeln fått svar idag och det var väl för väl att någon redde ut ojämlikheten i op-salen! Läs här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0