Nicko-ticko-tin till alla ?!


En trallvänlig låt som återkommer med jämna mellanrum i mitt huvud är "Nicotickotintiralla" som vi lärde oss på lågstadiet. Lennart Hellsings barnvisa kan vara ett problem att sluta tralla på när man väl börjat, man blir nästan beroende!

Men det finns företag som utnyttjar just detta med beroende och Nickoticko.
Sångförlaget Westin & Co som "Nickoticko" ligger under har nyligen släppt rättigheterna till låten, och låtit en tobaksförlag ta över dem!

"Om inte detta lyckas snärja unga rökare så vet vi inte vad vi ska göra. En barnvisa som alla sjunger i lågstadiet borde ju bana väg för en hel generation nya rökare," meddelar Nicotinettes presschef Francis Fuego"

I planerna finns också introduktionen av speciella handrörelser i stil med "Imse vimse spindel" för att ytterligare förstärka budskapet.

" Och Nicko Ticko Tinn och jag                                                                                    
vi for till stjärnorna en dag. 

Nicko Ticko Tinn tiralla (niko ticko tin till alla)                   
Nicko Ticko Tinn tiralla (nicko ticko tin till alla)
Nicko Ticko Tinn tiralla och jag.

Vi träffade en brylling där,
han stod i en trumpetaffär. (vad sålde han där?!)                        

Nicko Ticko Tinn tiralla (niko ticko tin till alla)
Nicko Ticko Tinn tiralla (nicko ticko tin till alla)
Nicko Ticko Tinn tiralla och jag      "
                                                         
72253-157info: yttermera.se

Budskap //

Tro inte på allt du läser på nätet!  Om detta inlägg inte varit skrivet  med 100% ironi, hade det vart rätt tragiskt! Lika tragiskt som att folk nyttjar nikotin i verkligheten. Men det, det är en annan historia . .

- Nu sjunger vi alla originalet Nickotickotintiralla och har en fortsatt skön söndag :)

Kommentarer
Postat av: muulinn

Åh! Den där kommer jag ihåg =) Man borde allt sjunga mer i skolan även på högre nivåer. Det blir ju så mycket roligare då! Har äntligen lyckats få Eric att skicka över bilderna från Vansbro.. några ligger på min sida, om du vill ha fler säg till. Finns 3-4 till. Kram!

2007-02-04 @ 17:40:17
URL: http://muulinn.blogg.se
Postat av: Muu

Kolla här vetja: http://abassifar.webblogg.se/110107124509_gr_din_profilbild_strre.html

Superbra guide till att förstora presentationsbilden.
Hur gjorde du för att få bakgrund? Jag har inget bra bildredigeringsprogram så jag kan inte fixa några snygga egna bilder/bakgrunder =(. Kör du Photoshop? Krams!

2007-02-05 @ 17:59:11
URL: http://muulinn.blogg.se
Postat av: t

jag har bara picasa till bilder, men själva blogglayouten inget . . får försöka mig på det där sen med bilden när jag har ork!
för att byta header använde jag: http://puppyeye.blogspot.com/search/label/Webbdesign

2007-02-05 @ 18:52:45
URL: http://www.tilla.webblogg.se
Postat av: T

ah nu ser jag, har testat med just de tipsen, men lyckades inte, men det va med den hjälpen du fixade din? Kram!

2007-02-05 @ 18:56:23
URL: http://www.tilla.webblogg.se
Postat av: Muu

Ah.. tack =) Får se om jag kan lyckas ändra headern med den siten istället.
Jag lyckades.. på något sätt förstora bilden med hjälp av den där länken, men det var lite pill att få rätt dimension. Ett tag hamnade hela högerkolumnen under inläggen =( Vi kan ju hjälpas åt annars, du fixar min header och jag din bild! Kram!

2007-02-06 @ 09:24:52
URL: http://muulinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0