Från skiss till färdigt smycke!



Så här blev nya skyltningen! Coolt med pennor & silkespapper!

Peter har bekräftat din vänförfrågan på Facebook.

1 ½ år tog det för Peter att godkänna  vänförfrågan på Facebook. Även Kajsa hade fått den stora äran idag att bli riktig vän med Peter.
Samtidigt med chocken & glädjen spred sig en känsla av obehag . .
Peter hade inte bara accepterat Kajsa och mig utan säkert 100 personer till . . vi funderade på om något hade hänt i Peters liv? Hade han kanske tråkigt på sin semester? Hade han blivit sjuk och nu börjat använda sin facebook i ren tristess?

inspiration.

 


Imorgon ska jag fixa med lite färger tror jag, men inte hemma hos mig för här e det ju typ bara vitt, grått & rosa som gäller för den som missat det ;)

det ska böjas i tid - det som krokigt ska bli

Igår hade vi lite ordspråksevening på jobbet!
Jag har lärt mig ännu mer kryptiska ordspråk med bäst-före datum år 1940 :)


party/sleepynight




Nu har vi ätit fisk här och gjort drinkar av ärvt material av gamla korridorare till Kajsa. Kajsa slocknade för en stund sedan till den slående motiveringen "vi kan inte gå till stan nu det är förtidigt! Vi powernapar". Hon lyckades inte sova lika många timmar som mig efter jobbet tror jag ;)

Så - låta henne sova eller höja volymen & bättra på sminket för utgång?

nougatfärgade guccisar & krokodiler

Dagen inleddes med en sväng i rydskogen så  även kallas blåbärsskogen these days! Måste ut någon dag och plocka blåbär! Inte mkt som slår en blåbärspaj, möjligen en sur rabarber :)

Jag åt sushi från västravägen med pappa på e.m. Den token hade hittat en par glasögon på gräsmattan utanför sitt jobb. Lite roligt eftersom han senaste tiden letat billiga i "mack-budget". Han visade glatt upp sitt fynd helt ovetandes om att han råkat på ett par Gucci-brills (dessutom rätt styrka!) . . vi lägger väl ut en efterlysning här i min metropol-blogg!

Nu e det dags för lite sömn tror jag! Just det! Dagens kram fick jag av en liten pojke på 4 år på jobbet. Det var en sån där "ska-jag-våga-eller-inte-kram" . Han var och hälsade på sin morfar där och kom in och hängde en stund med mig i köket. Sjukt rolig kille! Han berättade att han hade krokodiler hemma som brukade rymma för honom på natten och tusen andra saker som var rätt roliga :)

Godnatt ♥


Norpan

Igår blev det en utflykt till Norrköping då det var mammas sista semesterdag. Vi kikade i affärer och åt god mat och glass på det här braiga stället!
Sen blev det en tripp till Strömma tyger och sist till Norsholm.

     

    

1. Mamma vid jaa jag är dålig på norrköping . . gamla industriområdet? Vid strykjärnet och det . .
2. Spårvagn och en pappa som vi ibland tappade bort lite grann :)
3. Snygga barnträskor från Vera
4. Myrorna, här kan mamma gå i timmar (suck)
5. . . men då kan man även hitta lite fynd
6. såsom slitna skinnväskor
7. Jag & mamma
8. gissa låttexten som dök upp vid denna vy :) "alla vid palace, nere vid strömmen i drömmen"
9. Norsholm
10. Kött! Kvinnan bakom disken var en kändis från "Hjärnverket". Favvoprogrammet vars kanal dessvärre gått i konkurs.
11. Shopping: tröja från Lexington och tvålfat & glasburk från Drömgården (nrk)

burned



Jepp så här kan det gå i solen (handen) TRE veckor sen jag fick andra gradens brännskada på båda händerna . . troligtvis via kemisk reaktion+sol . .  vi hoppas att jag slipper livslånga defekter med ärr . .
Snart får jag sällskap av kajsa med streptoccocinfektion i foten :) Hur ska det gååå?

.


inspiration



Igår köpte vi både Leilas country living samt tidningen Lantliv.
Den här bilden kommer från Leilas tidning!

clean cotton



Inhandlat nya doftljus idag. Blev clean cotton från yankee candle!

www.yankeecandle.se

blivande arbetskompis?



Tror jag ska införskaffa mig någon av ovanstående . . lutar mot ecco-skon eftersom jag ej testat jobi-skon utan bara har en kollega som har dem + sett en lite knas video om dem. . Det är ju lite väl osnygga men de slår ju inte MBT skon?
Ecco-skon Andes är iaf väldigt skön, bra uppbyggd och finns även i vitt!

bloggtråk


Operation: gädda. mamma o bror in action. . .

Inte skrivit så mkt här. Insåg att även att min dagbok låg oskriven sen flera veckor tillbaks . .
Har den senaste tiden mest vart på landet samt jobbat . . har sett vår gamla bil som vi sålde för cirka 5 år sedan vid Braskens bro, ätit onyttigheter, promenixat, sett en snok, fiskat och försökt styra båten efter GPS:en . .

Jobbet är kul som vanligt och även de nya sommarvikarierna är great! Ska snart dit och köra kvällen!
Imorn ska jag möta upp kajsus efter jobbet för sushilunch från västravägen

gött kött.

sommartider är härliga! (trots regn)


RSS 2.0