va knasigt!

 


Tyskt & svenskt paket med Lillifee-muffins!


Jag tycker det är väldigt kul att köpa med mig mat/bak-grejjer från andra länder när jag reser. I Tyskland fanns sjukt mkt bake-off, så jag köpte med mig ett paket muffins till T & R. När vi sedan står i en affär i Malmö så har den kommit dit - muffinsmixen! Herre! Vi står helt mållösa och tittar på paketet när en man bakom oss säger: Ja vet!! Jag köpte också i Tyskland! samtidigt som han skakar på huvudet!

Malmö är internationellt värre . . hehe vem tror att paketet finns på Lucullus med . . ?

malmö pics!

    
   

I fredags när jag kom till Malmö var det festival! Jag spenderade först några timmar på egen hand för och kolla i affärer och dyl. Sen mötte Tessan upp mig och vi åkte till T & R s fina lägenhet! Senare begav vi oss ut på festivalen och tittade på lite olika events, bl.a en konsert med "Familjen". En kille från Tessans bank i Helsingborg joinade.Han var från Östergötland med, så det blev ganska mkt "jag måste hälsa till morsan". Sen skramlade östgötarna ihop lite cash och vipps hade jag råd att köpa en finfin heliumballong - jag kom inte bort nångång under kvällen tack vare den :)  De andra dagarna tittade vi på lite sevärdheter bl.a Turning torso samt stalkade lite utanför Zlatans malmövilla. Igår besökte vi en bokskog där vi picknickade! Det var mkt mys!

---------------------------------------------------------------------------

Tack bästaste ni för en trevlig helg! ♥

Tessan - om R har nån bra bild på dig och mig tillsammans får han gärna skicka över den på msn eller så . .


hello resedag!

Idag bär det av till Skåne, närmre bestämt till Malmö! Eftersom jag aldrig varit där tidigare och inte träffat mina friends Tessan & Rikard som flyttat dit på lääänge blir det väldigt kul!  Mitt största problem just nu är att jag lagom till mina strapatser lyckats slita mina hörlurar i två delar . . och musik är ju en fördel när man reser skulle man kunna säga!

 


keep calm & carry on



Posters från keepcalmgallery.com!  Keep calm-postern är ju inte helt ovanlig och har tydligen en historisk bakgrund:

'Keep Calm and Carry On', a high quality screen printed reproduction of a poster produced upon the outbreak of World War 2. The original poster was issued as a means of allaying public fear. The poster was held in reserve for use only in times of extreme crisis. Although thousands were produced, only a handful ever saw the light of day.

Hittade även en som det stod " Have breakfast in bed, sleep in the kitchen"  :)

Berlin.

Back from Berlin! Det har vart några intensiva dagar i Tyskland, vi har mest kollat på sevärdheter, kollat shoppingen (besvikelse) och förundrats över hur oturistgästvänligt det ändå var. Sista dagen flög Kajsa till Belgien på natten. Den dagen åkte jag och Martina ut till stadion som skulle ha "nazistisk arkitektur"  . .  sen drog vi vidare till en bunker som skulle vara den sista återstående i centrala Berlin. Vi gick även på ett medicin-museum som låg på  ett campus/sjukhusområde. Vi lockades av se "3000 märkliga föremål" och lätt illamåeende kunde vi konstatera att det var just det vi fick se . .

       

1. Brandenburger tor. "Det här ÄR Berlin", här firades försoning mellan öst & väst ´89 bla..
2. Jag & K utanför Sony Center vid Potsdamer platz
3. Frukostbuffé varje morgon i Sony C kikandes på lite friidrott på storbilds TV
4. M & K vid en murrest, sekunden efter kortet togs insåg de att de stod o höll i gamla tuggummin :)
5. Fika på ett exklusivt place på Fredrich strasse
6. Utanför VM stadion
7. Jag tar upp gamla skills ;)
8. Utanför stadion

hejdå sverige!



Imorn tiidigt åker Kajsa, jag & Martina till Berlin. Det blir lite kulturella upplevelser, shopping och party - det är vad jag tror iaf :) Vi hörs på torsdag!

bitch idag, jag?



Tänk, om jag hade vart yngre när Popsicle hade haft sina största period och om jag inte sett Killinggängets parodi på bandet. . ja då kanske det hade sett annorlunda ut :)

Idag är jag such a killer. Be aware . . change of plans . . det hela kan bero på att jag inte lyckades somna förrän imorse och var tvungen att ringa hit väktare för att få ordning. Jag är en vän av ordning, ibland too much, men den här  festen  var extrem!

la chance armbandet



http://www.la-chance.info/article/view/sverige/79/la+chance+%AE+by+m.o.s

Det är så mkt man vill ha, det här "kinesiska lyckoarmbandet" såg jag i påskas när vi var på SPA och tillhör en av alla tusen saker jag skulle vilja ha och inte kan glömma av riktigt . . ibland blir man helt crazy :)

save & continue



Igår annonserade jag på MSN efter någon som kunde hjälpa mig att fixa en bana på Lost Levels Super Mario. Kajsa som är socialt understimulerad i en lite öde korridor på Flamman nappade snabbare än snabbast och kom för att fixa det hela. När Kajsa kört 1 gång inser jag snart att hon aldrig kört spelet. Jag har kämpat många år liksom. . Hallå!
Jag blir besviken och inser att jag får försöka fixa det själv ändå. Kajsa kommer på att hon ska BAKA istället . .  herre! Snacka om att fly problemet . . .

Nej, seriös hjälp sökes! Mitt sommarlov försvinner! Sympatikuspåslaget växer och snart blir jag nog benskör!



mateus


kopp i rätt mått :)

blåbärsskogen


life is nice.



Bild från torsdagens kvällsdopp . .

update.

Jobbhelgen är över för den här gången (min 6 : helg på raken - cash is king) och nu tar jag lite upphåll i jobbandet för ett tag och fixar med annat :)
Igår efter jobbet var jag på årlig fika hos min vän Gustav med Erik & Axel. Gustav hade såklart med sig sin dotter (3 mån) och sin fru. Det blev mycket namnprat och barndomsminnen. Efter en cykeltripp hem från blästadhooden mötte jag Kajsus. Hon hade vart på kusten ett tag så vi tog en liten update i soffan med te, kladdkaka och spotify. Rätt bra avslut på söndagen där, sen somnade jag på 1 sekund!

Njuter till fullo av ledigheten från skolan, nu är det bara några veckor kvar sen väntar termin 4!! Lurar på att repetera lite fysiologi men håller mig än så länge till "Top ten Berlin" Nästa måndag åker vi dit! Ska bli väldans kul!!
 
Nu blire frukost här! ♥

det e lite så vi jobbar nuförtin´


Melodikrysslösning på jobbet.

- Kom ihåg texten nu, vad sjunger han?!

Jag kladdar ner fragment ur texten, googlar och får fram gruppen Genises - japp! Bokstäverna  går perfekt in i rutorna på lodrätt 10! Ingen har hört gruppnamnet av tiotalet pensionärer som sitter samlade i ring - men det går in!

Men det här är ju FUSK säger en pensionär!

----------------------------------------------------------------------
Men vi vill ju trots allt vinna p4´s melodikryss eller? Första pris är ett musiklexikon och andrapris ett armbandsur!
Här är länken för dig som också gör sällskap framför radion på lördag 10.03 och är med i matchen :)

---> http://www.sr.se/cgi-bin/P4/programsidor/include/kryss.asp?ID=2009&IDVecka=32

sommar i P1

Om man ska lyssna på ett P1-Sommarprogram ska man lyssna på detta:

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1866950&BroadcastDate=&IsBlock=

- det är vad jag tror iaf :)

.

♣ Är det inte lite läskigt hur mkt musik kan få en att minnas? En låt, ett album kan bli en hel känsla,en vy, en tid i ens liv eller en hel dröm . . .

Imorse åkte jag dit. En känsla av nervositet, spänning & lycka spred sig i hela kroppen. Vyer med gula löv och trafikljus nånstans där sommaren blir till höst . . nej nu är det bäst jag fixar lite innan jag åker till jobbet annars fastnar jag här hela dagen.

tipsar:tapas



Nachos med ost, mosarella basilika & tomat med balsamico, romansallad, oliver & de små gurkorna på "C" & serrano! När vi åt tapas i Baskien fick vi betala för antal tandpetare (som satt i tapasen eller "pinchos") Vi droppade lite tandpetare på golvet i baren där innan vi betalade minns jag :)

RSS 2.0