klippt vare här så att säga ;)

image259 image260 

Dagens fjortis-bilder då! Före och efter! :)

Hos frissan:

Damen bredvid på salongen:

- Ohh vilket fint långt hår!
Birgitta: Det ska bort!
Damen: neeej, men nej tänk dig för nuuu!!
- Hur länge har du sparat? säger den andra frissan
- humm . . nej asså det har alltid vart såhär! (känns så . .) svarar jag.

Efter att tre personer "försökt övertala" mig klipptes det och Birgitta frågade om jag ville ta hem håret som minne!
  (sopa undan det illa kvickt tänkte jag och log lite osäkert . . )

Men nu har jag fräscht sommar-hår, och det blir ju faktiskt mer ekonomiskt så här ;)

Har precis ätit Paella sen igår. Helle och jag lagade det igår och det blev super gott! Kyckling, räkor, saffran . . och ett glas vitt på det! Mysigt!

Mitt på dagen var också trevlig. Papi och jag for till Skäggetorp C på social studie.

- Tilla, vart köper man de där sjalarna som alla har nu förtin?

det kändes nästan lite som utomlands - som hemma fast annorlunda! Vi kände oss lite som katter bland hermelinerna i en affär som sålde ja . . "utrikisk mat" Där fann jag torkad lime som jag letat efter! Hade ju nästintill gett upp hoppet och börjat torka egna här hemma. Självfallet var det här om någonstans jag skulle ha letat!

Sen hittade vi en anslagstavla. Den var rätt rolig den med :) Pappa tyckte att vi ska skaffa sommar-hamsterhonor. Små tillgivna saker att gulla med under semestern. Men det var mest på skoj. Slit och släng det är vår tids refräng!

tjipp och hej nu blir det  till att åka och jobba!

Tilla ♥


back then . .

image257 


En gammal bild på mig och Joisen. Känns som igår han sussade förmiddagslur i sin blåa Emma-Ljunga och jag väntade på att han skulle vakna så jag kunde leka med honom :) Nu är han äldre än var jag var när jag började se efter han! Tiden går minst sagt :)


regn & rusk

Har precis gått en sväng runt stångis med Malie, sen försökte vi förgäves få tag i 7 st torkade limefrukter men det gick mindre bra. Jag ska ha dem i en maträtt som jag tänkte bjuda pappa på som är hemma och är sjuk . . medan mamma o bror är på SPA lyx i Estland hela veckan! Jag är INTE avundsjuk alls :)

Ikväll är det Allsång. Jag kommer nog inte åka upp och titta i år som föregående år! Allt har blivit så "hypat" och man ser faktiskt bäst från TV n!

Nu omelett med ost, babyspenat och bacon i!

image256

Bror & Signe förra året i väntan på Allsång på Skansen! Vi kom dit vid 15-tiden . .

Måndag!


Idag börjar mitt sommarschema, men det blir i princip ingen större skillnad då jag har jobbat flera veckor redan. Men om 1 vecka har jag semester i 2 veckor :) Jag hoppas på fint väder, båtturer (fiska!)  powerwalks med avslutande bad på landet, och jordgubbar. Lite grillning på det kanske?


Nu blir det snart sill och färskpotatis innan jobb! I like!

Midsommar .

image252 image255

Igår på landet . .

image253

idre

image248
Fyspass på Idre stadion

image242
Mattrugby. Jag fick vara med för att "jämna ut lagen" jao . . super kul men super jobbigt!

image243
Hela gänget, 2 st från Gästrikland resten från Dalarna.


image244
Utmaningar! Deltagarna själva fick leda och hitta på tävlingar. Här ska man byta kläder under vattnet . .

image245
Idre by summer!! utsikt till NORGE!

image251
Disco! Ledarna + jag uppträdde på scen med LINEDANCE lite senare!

image247 Linda & Erik från Dalarnas skolif och jag på vandring . .

image249 Snöbollskrig i juni?

image250 
image241

"Städjan" Längst upp på toppen blev det varma koppen och mackor! Otrolig utsikt och tur med vädret! Mersmak på fjällvandring alltså . .


 Dagen idag bli att packa upp och fixa lite hemma. I efm kommer Gustav hit och fikar! Long time noo see!

Trevlig midsommar!


Tilla


Idre

Är nu på Pernilla Wiberg hotell i Idre. Idag har vi vandrat dryga 2 mil upp till Städjan! Det var hur fint som helst däruppe och man såg ända in till Norge! Det fanns snö så några av ungdomsledarna hade lite snöbollskrig :) Jag klarade mig :) Lägerdeltagarna är ca 50 st och är  14-15 år.. Ikväll ska de ha "sikta mot stjärnorna" ska bli kul att se!

Nu väntar lite vila innan middag!

fin fina bilder kommer!!

Tilla


survival of the fittest?

Fredagen började med powerwalk runt stångis. Runt Trädgårdsföreningen syntes en och annan student som verkade ha kommit bort från sin flock!
Tänk att det var 4:a års sedan vi stod där i regnet på flaket! 
 Idag går säkerligen 99 % av Sveriges elever ur gymnasiet så egentligen är det rätt onödigt att fira så extremt? "FY FAAAN VA VI ÄR BRA"  . ."fy faan va vi är medelmåttiga, för vem tar inte studenten?" Även om man haft det kämpigt under gymnasiet så tror jag de flesta lever ett ganska enkelt liv då, för det är SEN det riktiga livet börjar. Survival . .

Jag e inte bitter ;)

(Mamma och jag hade bara lite problem att ta oss genom stan med bilen bara)


Idag har vi shoppat lite. Blev en pepe jeans -klänning dock inte den jag vart på jakt efter utan en annan.
Imorgon åker jag till Borlänge för att sova en natt hos en skolidrottare från Dalarnas skolif som jag träffade på Helsingfors-konferensen. Middag med hennes familj på kvällen och sen lö ska vi vidare mot Idre Fjäll. Premiumläger som väntar veckan som kommer. Jag ska varken vara arrangör eller deltagare utan mer studera lägret i sin helhet, då Dalarnas skolif "vill sälja konceptet" 
image240min kvällis - kronärtskocka!

Take Care!

Tilla ♥

Trött Tröttare Tilla

72253-238

Bild från Eugens udde som beskriver hur jag känner mig just nu! Efter en dag på jobbet hämtades jag av min bror, och vi tog en sväng (!) till landet o vattnade mina växter som flyttat "hemifrån" (läs balkongen)

Har börat läsa den andra delen av Corinne Hoffmans äventyr "Den vita massajens dotter" den är lika slukande som den första delen som jag läste för 4 år sedan! Tror den gått på bio? 

Boken handlar om en affärskvinna från Schwiez som åker ner på semester till Kenya. På hotellet uppträder några massajer. Hon blir förälskad i en av massajerna och första boken "Den vita massajen" handlar om hur de blir tillsammans och hur hon anpassar sig till ett liv i bushen utan vatten osv . . med tiden och deras gemensamma dotter blir kulturskillnaderna och värderingarna för stora och Corinne tvingas fly för sitt liv med sin dotter. "Den vita massajens dotter handlar om vad som händer när Corinne kommer tillbaka till den vita världen efter 4 år i vildmarken.


image239  Ett tips för alla som gillar verkliga berättelser, och inte bara "verklighetsbaserade" :)





let it shine

image237

En dag i solen gör en såå trött! Axelina och jag var i Berg och badade idag. Bättrade på brännan och drog på oss P-böter . . . inte bra! Vi stötte även på dålig service på café/restaurang "Jennys" Ibland udrar man varför folk inte bara kan bjuda till och inse att ens kunder är ens levebröd . . DÅLIGT!

Så shi fick de med dålig publicitet här :)

/ And I know it /

Varamon

image236

Mysig dag i Varamon I say! Jag, Emelie och hennes pojkvän var hemma från Göteborg en sväng så det blev bad, sol, glass och uno! Jag är så glad att jag inte jobbade idag eftersom det ska bli lite sämre väder senare i veckan! Imorgon ska jag va med min bror som kommer hem från Sthlm sent ikväll. Jag hoppas på inlines. Vi får se vad vädret tillåter!

chipp & hey!

Tilla

rabarberblad

image235

Dagens jätte-grönt på landet!


Axa Sports Games

Tur med vädret! Strålande sol och hetta på Folkungavallen då 2007 års Axa spel avgjordes för 5:e klassare från länet. Det gick bra, jag fick dessvärre hjälp med tape/Cd/mic av helt fel killar! (några 9:onde klassare var med o funktionärade från Berga)
Uppvärmningen gick super bien, i år körde jag bara en låt+stretch . . då de alltid springer runt som galningar ändå innan . .Spontan kusinträff då min numera "stora" kusin Ebba tävlade med sin skola från Norrköping!

72253-232
Inmarsch till pampig musik och uppvisning av maskotar!

72253-234
Kurirstafetten . . ett lag discv. sig då den som tappade pinnen inte tog upp den själv . . attans!


72253-233 
Segrarna - Lindöskolan från Norrköping. Kusin Ebba i vit keps . .


Sveriges dag idag . .

Rotaract-fest i Trädgårdsföreningen! Picknick och alla skulle ha med sig en lek var. Det blev äggkastning, kubb, "pennan-i-flaskan" m.m Jag hade "kändis-leken" 2 olika lag tävlade om att lista ut vilken kändis den ena lagkamraten var, genom att denne enbart fick svara på frågor med Ja/Nej. Sen firade vi Rotaract 1 år med champagne. Idag Sveriges nationaldag, i år blir det inget firande direkt utan jobba! Imorn maxa med Axa :)


 

 . . lite strul med bilderna?

Jag fixar´t

72253-229


Dagen spenderades på landet. Klippte gräs och gallrade lite i landet. Var livrädd att jag skulle få en pinne eller sten i ögat när jag "rastade klippon" men med rosa gummistövlar o stora solglasögon så fixar man det mesta! (Det hände en liten incident förra året som gör att jag har stor RESPEKT för gräsklippare, det flög upp ngt i ögat och jag trodde för ett ögonblick att det gått riktigt illa!)

Nu på kvällen har jag försökt få in lite recept i en stor anteckningbok jag köpte nere i GBG på Lagerhaus. Det tar sin tid men ett eller två recept lite då och då är min sommarplan . .

Satt nyss på min balkong fixade och lyssnade på Precious Burden <3 Drack te o njöt av mina nya doftljus (rosdoft) som jag inhandlade igår tillsammans med ny matta och nya dynor (förra årets var SÅ blekta och ofräscha!)

Annat bra var att jag hittade CD skivan jag hade förra året till Axa Sports Games. Vilket innebär att jag enbart behöver öva in nya movs! Låtarna funkar väl i år med .. lite Da Buzz, Linda Bengtzing och Heather Nova/Eskobar. Inte det nyaste alltså . . det fixar sig!



Out of every sorrow,
another day will dawn . .

Te (la la)

Som många andra bloggare är jag "Te ambassadör" för Lipton. Det betyder i princip bara att jag får testa nya smaker gratis. Jag hade testat alla smaker utom Gold och Peach/Mango i mitt tepaket. Att Forest Fruit inte är någon höjdare visste vi redan, men nu placerar sig även Peach/Mango i samma fack . . Gratis är gott och gratis te det fixar man häär :)


RSS 2.0