klippt vare här så att säga ;)

image259 image260 

Dagens fjortis-bilder då! Före och efter! :)

Hos frissan:

Damen bredvid på salongen:

- Ohh vilket fint långt hår!
Birgitta: Det ska bort!
Damen: neeej, men nej tänk dig för nuuu!!
- Hur länge har du sparat? säger den andra frissan
- humm . . nej asså det har alltid vart såhär! (känns så . .) svarar jag.

Efter att tre personer "försökt övertala" mig klipptes det och Birgitta frågade om jag ville ta hem håret som minne!
  (sopa undan det illa kvickt tänkte jag och log lite osäkert . . )

Men nu har jag fräscht sommar-hår, och det blir ju faktiskt mer ekonomiskt så här ;)

Har precis ätit Paella sen igår. Helle och jag lagade det igår och det blev super gott! Kyckling, räkor, saffran . . och ett glas vitt på det! Mysigt!

Mitt på dagen var också trevlig. Papi och jag for till Skäggetorp C på social studie.

- Tilla, vart köper man de där sjalarna som alla har nu förtin?

det kändes nästan lite som utomlands - som hemma fast annorlunda! Vi kände oss lite som katter bland hermelinerna i en affär som sålde ja . . "utrikisk mat" Där fann jag torkad lime som jag letat efter! Hade ju nästintill gett upp hoppet och börjat torka egna här hemma. Självfallet var det här om någonstans jag skulle ha letat!

Sen hittade vi en anslagstavla. Den var rätt rolig den med :) Pappa tyckte att vi ska skaffa sommar-hamsterhonor. Små tillgivna saker att gulla med under semestern. Men det var mest på skoj. Slit och släng det är vår tids refräng!

tjipp och hej nu blir det  till att åka och jobba!

Tilla ♥


Kommentarer
Postat av: Tessan

ahh fin du blev i håret =) Det var vågat att klippa av allting! Ska oxå snart till frissan. Har en tid om 2 veckor, men jag kanske skulle försöka flytta fram den, blev himla sugen nu iaf!

2007-06-29 @ 16:33:25
URL: http://tessan.delden.se
Postat av: Krille

Vad kan jag säga..gillade det innan, gillar det efter.. ;) Jättefint..

2007-06-29 @ 17:40:51
Postat av: Anonym

Du blev jätte fin i hüret,skönt när du ska bada mkt i sommar.
Varit i gamla staden idag mkt turist tillvänt, lika mkt vantar och sockar här som i Riga.
Puss och Kram Mamma

2007-06-29 @ 18:06:26
Postat av: Tessan

Haha, skoj att du kommenterade i min blogg...ska byta namn på den någon dag när jag orkar =) Måndag tycker jag låter kalas! Jag kan komma förbi dig när jag slutat jobbet straxt efter halv fem om det funkar! Kram

2007-06-30 @ 17:07:16
URL: http://tessan.delden.se
Postat av: T

tack tack för hår-kommentarerna!
Tessan: Super!

2007-06-30 @ 21:34:33
URL: http://www.tilla.webblogg.se
Postat av: Anonym

Idag har vi varit uppe i tv tornet, utsikt över hela Tallin,vi süg hur lüngt som helst,Jag har bara ett örtbad och en massage kvar, DET HAR BLIVIT LITE VÄL MKT BEHNDLINGAR, blir precis urlakad av allt badande.Vi landar pü Arlanda vid kl 15.30
mündag om inga förseningar förekommer.
Vi ses snart Puss och Kram Mamma

2007-07-01 @ 17:47:56
Postat av: anna!

finfint! nu har vi flyttat och har inte fått internet än (det skulle visst kunna dröja upp till en månad!!). man känner sig lite handikappad :P har iaf köpt en soffa nu så allt börjar kännas lite mer "hemma". hur lever livet i linköping? lika mkt regn som här? kram

2007-07-03 @ 13:17:42
Postat av: Muu

Shiiiit Matilda! Vad har du gjort?! Näedå =) Det blev ju jättefint.
Jag skulle vara hur skraj som helst för att göra ett sådant "klipp" (åh, vilken humor!).
Hoppas att allt är bra i övrigt!
Kramar

2007-07-03 @ 18:51:06
Postat av: joar

hej tillda!!
Fin du blev!! men det var ganska komiskt det där vill du ta hem håret hehe:p!

2007-07-11 @ 20:44:41
Postat av: JOAR

snygt! MEN JAG SAKNAR DIT HÅR SOM DET VA MEN MAN KAN JU INTE GÅ SÅ DÄR HELA TIDEN!!! MAN FÅR FAKTISKT ONT I HUVEDET!!!:p

2007-07-11 @ 20:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0