"Mitt huvud sprängs av kreativitet"

image357

Efter "meditationen" ikväll blev det en fika på söder. Regn, rusk och chailatte = mys! På bilden C i sitt essä! Vi fick ner en hel del idéer på servetterna :)

Nu: Bonde söker fru!


morgonstund . .

image356














































Vid sickla sluss imorse - frost på sina håll! Nu blir det att åka till KI, vi ska träffa handledare för vår studie. Vi ska ut i skolan och prata om elevernas attityd till skolidrott. Halva gruppen fanns inte på plats igår när vi skulle komma överens om ämne. Den andra tjejjen som var där var inne på samma linje som jag alltså :)

Ikväll blir det teodicémässa!

♥ T


åk bus(s) billigt!

Att åka buss är kanske inte det roligaste, men eftersom jag har sällskap på lördag kväll och får betala 49 kr sthlm-linköping kunde man ju inte annat än att boka! Tack för tipset mamma!

image355
bussbolagets hemsida finner du här!

Sunday wait

Idag hade vi första mötet i nya gruppen som ska behandla ansökningar av regeringspengarna till skolidrotten. Jag hade dock inte nåtts av den infon, men 35 min efter att jag fått ett samtal befann jag mig på O´learys på centralen.
Efter en god Ceasar sallad var det möte på Continental. Jag var ju inte direkt insatt i de aktuella ansökningarna, så jag sa att att jag såg det som en introduktion för hur de jobbar . .

Efter det var jag och lillebror ute & sprang. 3.5 an. En bra runda där! Vi spurtade så vi nästan svimmade i mål, och det gör man ju inte direkt när man springer själv!
Imorgon börjar 3:e kursen i skolan: Kvalitativa metoder . .
KiBox på kvällen med C!

Godnatt!

(förövrigt tycker jag att Conny i "Ensam mamma söker" är dålig PR för Linköping  - vad ska folk tro? )

image354

vitaste vitt

image353 
(mobilbild)

tulpaner som fick följa med hem från Hötorget igår . .

ett osäkert projekt

Caroline och jag har tagit upp ett gammalt (vilande) projekt. Det heter just "Ett osäkert projekt". Vi har tänkt att fixa det till jul. Hoppas det funkar :) Det handlar om små kokböcker med olika knas-teman i icke trad. anda och i "pixi-format".

image351

Inte världens bästa mobil-bild kanske . .

sunshine

Super solig dag som började med lite plugg och en joggintur vid vattnet. Nu är jag i Sjöstadens bibliotek, påväg till Adidas outlet här (de har 50 % på outlet-priset, så enligt det borde man kunna komma över ett par jympaskor runt 400 kr). Jag måste skaffa ett par inneskor innan de blir galna på F&S!

Senare i efm kommer Caroline. Vi ska laga hamburgare med gucamole & bröd ikväll och se på bönderna på 4 an :) Sweeet

Carolina har precis fått jobb och igår berättade hon att hon hade öppnat ett konto:
"Åh äntligen ett facebook-konto!" utbrister jag förvånat och glatt!  (Carolina e så anti FB)
"Matilda då är såå inte ekonom" (Carolina har börjat jobba på bank)

:)


ciao! / T

måndag - äntligen!

Andra tentan är över - I hope!

På det här stället har de varit riktigt sega med resultat, och det är sjukt jobbigt att leva i ovisshet om man ska få rest eller omtenta, speciellt när nya kurser flyger fram!

Om man skulle ta och åka hemmåt kanske . . har börjat åka till slussen och därifrån, det går snabbare och är i princip lika mkt folk där som på Gullmars på morgonen. Dessutom får man ju se de stora båtarna, haha jag är nog den enda som tycker det är kul .. TÖNT som en viss person hade sagt  här :)

image348


Har du barn?



sickla.

image346


del av mitt hem, som jag flytt för tillfället . . miljöombyte förnöjjer they say . .
Idén om loftsäng i trä förkastades när jag insåg att jag kunde matcha bloggen med inredning i rosa, vitt & ljusgrått ;)

 . . eller så var det ett överskott av denna loftsäng på blocket . . ?

MSN strul

Av förstårliga skäl är jag nog blockad just nu av många på MSN, då jag inte fått bort mitt virus ännu från datorn.
Dessutom har jag kvar en automatisk inloggning på någon dator, vilken resulterar i att folk kan tro att jag ignorerar meddelanden, vilket alltså inte är fallet. Har försökt ändra så att det blir obl. lösenordsförfrågan vid inloggning, men tycks bara gälla den dator man för närvarande är vid?

Misstänkte starkt att inloggningen skedde hemma hos mamma & pappa, men eftersom jag tydligen vart inloggad mitt på dagen utan att varken jag eller mina föräldrar vart vid datorn börjar man undra . .

Tips mottages tacksamt, tillsvidare håller jag mig ifrån MSN . . (men "jag" kanske skickar oanständiga grejer=virus trots det?!)


äpplet faller inte långt . .

72253-344


Nya myrtelträd och krukor (muggar) från Svenskt Tenn som mamma och jag shoppade i Gustavsberg i helgen!
Funderade på att knyta ett smalt sidenband och sätta i det rosa trähjärtat i, men jag tror det blir too much!

promenix, sushi & utgång på söder . .

image343

Bra start på morgonen . . ?

På tunnelbanan i morgonrusningen: En kvinna i äldre medelåldern sitter längst in i ett "4-bås". De andra tre sätena occuperas av ett par killar i övre tonåren. När kvinnan ska gå av snubblar hon på en av killarnas stora väskor som ligger på golvet. Hon trasslar in sig under några få sekunder, och det håller på att gå riktigt galet. Hon blir irriterad på killarna och mummlar något till dem samtidigt som hon hämtar sig från snubbleriet och tar sig mot dörrarna.

Några minuter senare, samma dag, samma kvinna, fast på buss.
"Men gå av då" säger en tjej lite surt till kvinnan.
"Men vadå, jag ska inte av här . .? " svarar den olycksdrabbade kvinnan förvånat.
"Nej men man brukar faktiskt gå av så folk kommer av bussen. Du kan ju gå på sen igen!" svarar tjejen irriterat.

Jag är glad att det inte var min start på dagen :)
image335
Imorgon ska Torbjörn Tännsjö föreläsa i skolan (flashbacks från filosofin i gymn. där . . ) Han ska iaf prata om etik i vården! Bl.a. liknande detta fall som var uppe i media bara för några veckor sedan.

På kvällen kommer min nya bäddsoffa med Box Delivery (IKEA) mellan kl 18-22 . . precisa tider . . NOT!
 Eftersom det krävs två personer utöver chauffören kommer bror hit och hjälper till att bära. snällo (du får mat).

Nu tvättstugan & sen sömn!

RSS 2.0