restaurangbesök

Nu ska vi snart ut och äta en sväng! Jag är sugen på kina, men vi får se kan bli Texas Long Horn. Extra hungrig eftersom det blev en lätt-lunch idag besåendes av yoghurt och björnbär, man vill ju få valuta för pengarna liksom :)


mmmmmm . .

M





Var på jakt efter en mer röd/orange läppstift och hade sett färgen "citrus" på webben, men IRL var det alldeles för orange, så tillslut blev det detta ovan. "Alarm" heter det - så nu vet ni det :)

'


YES.

Spa Halland


Sovmorgon!

Tentan igår gick bra, fick utvärdering efteråt och eftersom examinatorerna tyckte jag skulle vara mkt nöjd med min prestation så jag förväntar mig ett G i Ladok inom kort :) Tentan utgick från ett scenario där man skulle plocka ut det man tyckte var väsentligt, (vilket blev demens och depression) sedan skrev vi i 1 ½ timma om etiologin bakom dessa sjukdomar,  symtom samt lkm och hur de fungerar. Sedan övergick tentan till muntlig form  1 h där man i smågrupper diskuterade kring dessa sjukdomar och omvårdnad, rehabiliteringsformer, terapier osv, vad man gör som sjuksköterska . .

Så nu är hela termin FEM avklarad också, det rusar på i en rasande fart! Nu väntar en valbar kurs samt c-uppsatsarbete. Jag o Mian träffade vår handledare igår. Vi ska skriva om diabetes typ 1 och empowerment kring detta. Vi ska snäva in syftet ytterligare. Vi ska göra en kvantitativ studie som kommer utgår från flera hundra enkäter som skickats ut till patienter kopplade till EM-kliniken!

Men innan vi tar tag i det där ska jag;

* putsa mina fönster (1 av 4 check) 
* skylta om på pappas jobb (?)
* gå på terminsavslut i skolan
* baka påskkaka/muffins
* träffa min familj
* åka på SPA (asia)
* köpa biljetter till sjukhusfesten
* ut och äta med några i klassen
* shoppa!
* posta mitt anställningsintyg
* INTE PLUGGA

Kan bli rätt bra slappa dagar :)

hejhej! ♥

perfekt & oförstörbar -


sunday.

talented people. Комментарии : LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников

en gråtrist dag som spenderades på HUB. Nu har jag ätit glass :)
Nu kommer snart Erik hit o hämtar en jättekul bok!


nej nu räcker det!

Nu väntar promenix med musik i öronen längs stångis, min ordinarie rastare hade inte tid idag så jag får helt enkelt rasta mig själv ifrån tenta-plugget!

Instant need av att byta ut låtar i min mobil kom jag på nu!

Jag har fått ett vik. förresten  - som lärare! 1 efm, men ändå :) Det är för sjuor i idrott, och jag fick välja om jag ville ha teori eller praktik. Har lurat ut att vi skulle snacka om kost, träning och livsstil.. känns mer kopplat till sjuksköterskeriet va ? :) och det här med föreningskunskap är ju ganska segt . . dessutom e jag inte så himlans bra på det som jag borde, så det blir inget med det!

Hur får man killar i sjuan engagerade? Tips mottages tacksamt..

ingenting någonsin


(så nära får ingen gå)

Idag var min mest okoncentrerade dag nånsin på HUB typ . . så nu har jag ätit mellis och ska fortsätta plugga Parkinson hemma. Fokus .

fredag!



 - sushi och kladdkakemuffins framför TV n :)


:)

Idag var min näst sista dag på praktiken. Fick mina omdömen, och en liten present av min handledare! Det va en liten intern-grej och min handledares son hade bränt fyra cd skivor åt mig :) Gulligt!


fluff fluff

rabbit under the bed


Nu ska jag fluffa ner mig bland kuddarna efter en aningens för stark wook!
Nån som såg när Montazami fluffade rosetter igår? :)


it´s a sunny day

Trött jag idag. Mkt efter min besvikelse efter vem som vann melodifestivalen igår. Rätt låt vann verkligen inte! Morgonen idag inleddes med en promenix, där jag återigen fick bli kallad "ankare" men jag e ganska rädd för is - speciellt när jag har de glidigaste jympisarna jag äger på. Men iaf det var annars en skönt tur kring stångis trots att man kanske skulle haft skridskorna på . .

Nu har jag läst ut min lilla bok om äldre och läkemedel.
Nu ska jag köra vidare på hörselnedsättning här o sen får jag se om jag tar mig till Friskis!

hej hej!

slakt!

Dilemma 07.00 en vardag när man pendlar:

P3: Kodjo driver sin radio-kollega till skratt genom sina överdrivna africanstyle-härmningar . . Och man vill bara skrika "men för fan skärp er, hur gamla är ni?!". Vad hände med gamla P3-gänget? Inser att det inte håller, det går inte ens att stå ut med morgonpasset trots att bra musik stundvis varvas. Man byter till nån annan kanal där Rix morgon Zoo spelas . . samma visa här med. Nivån är på en 13 årings nivå. Sexskämt blandas med löjliga anekdoter från "verkligheten" man trycker febrilt på "search-knappen" för att hamna hos Adam och Gry, två bland de jobbigaste människorna i svensk media och ett av sveriges jobbigaste parhästar . . kommer man sedan till Lugna favoriter undrar man hur sveriges befolkning mår ?!!?

Inställningen slutar tillslut på radio Östergötland! Hela förra veckan pratade Britta Andersson om närproducerat kött och om slakt på slätten. Och det var överlägset de bästa jag hörde den veckan på morgonen ..

What to say. .  SLAKT åt de komersiella kanalerna!

konsert.

Var konsert igår, smarta jag glömde öronproppar (orutinerat JA!). Jag hoppas inget annat än att tinnusen lägger sig SNART!!

Konserten var rätt bra, jag säger rätt för jag inte tyckte var låtlistan var världens hit . . men några favvisar dök ju upp :) Kan inte riktigt glädja mig åt konserten just nu bara . .



Här iaf en artikel om konserten från Corren!

yes!

"Vilken rivstart på din sekreterarkarriär. Snabbt och fullkomlígt perfekt och klart skrivet. Jättebra protokoll!"

KUL att tre sånna här mejl trillat in de senaste dagarna i inboxen :)

byłam tam znowu by halina-anna


till mig själv 14 jan 2011

Nu orkar jag inte med mitt program längre!


Det är så himla mkt nu i skolan så jag skulle vilja anmäla det hela till nån nämnd. Artiklar, basgruppsfall, rapporter, samt kommunikationsvideoinspelning + rapportanalys.

Detta SAMTIDIGT som 7.30-16.30 praktik. När vi kommer in har vi den stora terminstentan. Tenta-p stavas plugg på bussen tydligen. De tre timmar jag inte sover eller är på praktik+pendlar vore det ju skönt o rent av humant att inte plugga utan bara slappa?! 

Hur jag ska lyckas fixa denna tenta? Det brukar ju gå bra, men då pluggar jag järnet i 3 veckor innan minst . . disciplin till 100 o pluggar 9-17. Nu lagar jag mat på sin höjd efter 8 h på vårdcentralen.

Praktiken är iaf väldigt KUL och det är för väl. Jag är lyckligt lottad som har en handledare som verkligen vill att jag ska se o få göra så mkt som möjligt!! Idag har jag spolat CVK, gett en intramuskulär spruta i skinkan m.m. Nästa vecka ska jag få åka ut med bilen själv på småuppdrag dessutom ska jag få en heldag att spela in mitt rådgivande samtal med en patient som jag bokat in. Men bäst av allt är att det om en vecka är KENT-konsert!


Just ja, två erbjudanden om jobb i NORGE har inkommit på min tfn. Ambio helse & samt på ett undervisningssjukhus i Stavanger för Helsenor.


Time will tell vad som händer i sommar!





RSS 2.0