på lut



Igår vände det med klippning (igen . . men denna gång gav iaf inte frisören upp & gick ut från salongen!!)  träningen gjorde nog sitt med :) Lite mer glad nu alltså!

Lutfisk nu - så gott , men det kanske blir så gott för man inte äter det så ofta?
Inga toppar utan dalar som jag brukar säga!

lö kväll på jobbet!

so long amigos :)

72253-126

chai-te


Fixa själv;                                                                

5 deciliter vatten
1 kanelstång
2 centimeter torkad ingefära
1 tsk kardemummakärnor
3 tsk svart te (earl grey)
(4 tsk socker)
3 deciliter mjölk

koka upp kryddorna i 5 min, låt det sedan dra 3 min, sila teet och häll i mjölk i kastrullen och sätt den på plattan igen men låt det ej koka upp igen! (jag föredrar att aldrig värma mjölken)

Den lite enklare vägen;

Willys chai-te rekommenderas, runt 12 kr tror jag ett paket kostar!

72253-127

Den enklaste vägen;

På café - har bara testat några få men Santinis har bäst betyg hittils och Café Gyllen och Wayne´s sämst.

20th of december Madison Avenue



It´s the 20th of December, Santa´s looking kinda worn
The windows shine like embers and every year there´s more
I don´t think I look much older, but I´m not the one to ask
Nostalgia´s getting bolder with every day that passes
It reminds  me I´m no longer young

Julafton


Julafton började som vanligt i domkyrkan med levande krubba!
julmiddag och Kalle (tyvärr gjorde vi ett bittert misstag som små o spelade in det, och jag får fortfarande betala för det . . )
Julklappsen delades ut efter att vi spelat Sverige spelet från 12 år och uppåt.

Jag fick b.l.a ett par jobiskor som jag dessvärre redan kommer att börja gå in imorgon bitti 07.00.


72253-123

God Jul!



Det sägs att det är jul nu!

Igår for jag "hem". Fixade marsipan, fikonbollar, knäck och pappa slingade mitt hår!
På kvällen körde vi traditionsenligt julklappsspelet . .
Nu väntar julfrukost!

72253-121

kolla Pingus ögon :)

Rotaract + BRIS

Idag har vi arbetat för BRIS i Rotaract, med bössor och paketinslagning i julruschen!
Vi slog in paket gratis, men meningen va ju såklart att man skulle lägga en slant till BRIS!
 oh jag håva in en 100 lapp för ett paket jag slog in :) sen kom det ju då 2 tjejjer på 11 år som utnyttja tjänsten lite väl i mina ögon, slå in en biltemakatalog och läskflaskor liksom? Neeh!



my little pony

72253-120

Idag har pappa & jag lunchat på Afrodite. Han tyckte jag såg ut som en "my little pony" i min nya frisyr, ohh noo . . tanken har faktiskt slagit mig med! Kanske var för att mina my little ponys hade misslyckade frisyrer för att just jag klippt dem . .

idrottskurs


Igår  va det "Ungdomsforum" här i Linköping, dagen inleddes med en föreläsning av Gustav Fridolin, han var riktigt bra och delade med sig av erfarenheter & tips.
På eftermiddagen hade vi olika diskussioner men innan det så blev det lite fysiskt aktivitet!
LINEDANCE! det var riktigt jobbigt, men faktiskt jätte skoj! 

Just nu kan man se mina fina steg på favvokanalen,  vilken tur att de inte sänder några repriser!

apelsiner . .

      På jobbet gjorde pysslade vi med apelsiner & nejlikor, det blev jätte fint. Vi gjorde fina hjärtan, stjärnor, bokstäver, (kycklingar?) och andra mönster med nejlikorna. Så nu luktar det jul där vill jag lova!

72253-119

"saltkakan"



Det är inte lätt när man tror salt är socker o häller i massa salt i sockerpåsen, värre är det när ens kollega ställer sig för att baka en smarrig morotskaka i god tro . .

"jag förstår inte vad jag gjort för fel" vi funderade samtidigt som jag fick smaka en bit, fy! var tvungen o spotta . . !

sen insåg jag misstaget jag gjort tidigare under dagen, men men det blev en massa skratt & bus med andra avdelningen när jag bjöd dem på nybakad kaka :). väluppfostrade  . .  "njaa den va lite speciell"

lite ;) den krävde mkt vatten iaf . .

Imorgon är jag iaf ledig kan ju behöva vila lite :)
Imorn bitti blir det ansiktsbehandling på makeup center & sen hämta min klänning! Sen ska vi försöka fixa lite julklapps och fika här med godaste lingonkolapajen!




Helgen - jobb & idrottskurs
Nu - vila, städa och laga mat

so long!



( kraam till min favvo bror - I know you´re out there!)

72253-115 -  "Den lille havsfrun" acting in the archipelago of sthlm summer 06 ;)

Pepparkaksbak

72253-112




72253-113



Det blev en pepparkakskyrka, med pärleport, fladdermöss och gravar utanför. J hade inspirerats av domkyrkan, medan min idé om ett mordenare höghus förkastades. När vi äntligen hade fått bort det stelnade sockret från stekpannan 24.00 och lagt oss för att sova avslutas kvällen med den slående kommentaren; "Men Matilda. . nästa år. .  då kan vi liksom göra altare, människor och kyrkbänkar inuti av deg liksom och med ljus inuti så man kan se in . . "

- nästa år köper vi ett sånt där färdigt fuskbygge o slänger på lite nonstops!

;)


förmiddagsbestyr . .



Äntligen Torsdag! förmiddagen försvann med tvättstugan, kilade samtidigt ner till stan och lämnade in min sidenklänning på Carros gamla jobb, för att sy in livet. Dessvärre verkar det som att kalaset kommer kosta nästan lika mycket som bara själva klänningen, men men . .  då kommer den väl sitta bra med!

72253-109

Imorn blir det pepparkakshusbak om allt går som planerat :)
 . . om jag har tur kanske jag får träffa min bror också!

nu till jobbet!

Ciao!

1:a advent

Så var det första advent! Hade tänkt att baka lussekatter nu efter jobbet, men jag helt plötsligt ansvar för en deg som var halv färdig och fick baka ut den.  Nu är jag inte jätte sugen på att börja om igen med bak, men jag fixade iaf hyacinten och amaryllisen och julgardiner in the kitchen!

Igår kväll var jag och J s familj och tittade på adventskonsert, de var massa olika körer i St Hans kyrka, lite kul för han visste att jag egentligen skulle jobba, men jag kunde ta ledigt eftersom det var så lugnt!

Ska pyssla lite till, sen gå och köpa lite tomater - tacos blir det! läänge sen!
 (tänk när man åt det typ varje fredag!)

72253-108

1. Hyacint med "is" i botten och grönmossa, hjärtpärlor i ståltråd, rosett i tyg.
2. "Räkna ner ljus", förr tänkte jag "oh tänk när man är häär nere då e det inte långt kvar" nu tänker jag "shit hur ska jag hinna elda ner den här då?!"
3. Amaryllis, röda stenar i botten, färgat  "gräs" grönmossa och 2 små röda hjärtan på mossan (samma som 3 inlägg ner)
4. Adventljusstake i plexiglas, med grönmossa och keramik svampar från Epok.




På jobbet:

M - Rickard vem är egentligen Hosianna?
R - Hosianna . . hum . . jaaa  .
M - Nej alltså, man sjunger ju "Hosianna Davids son" . Det borde ju troligtvis vara Jesus, men vaddå Davids son liksom? och varför Hosianna isf?
R (frågar en 95 åring, - du vet du vem Hosianna är?)
Tanten (som troligtvis ?! inte hör så bra)
- Nej honom känner jag inte!

och hääär har vi svaret på vem mannen är!

RSS 2.0