.

粉红色的猕猴桃

Kiwi-period här!


lila.



Lila blommor + zink = vår! Ska fota mina blomsterdekorationer! Nu sleeeep!

iPod.



Min nya träningskompis, en iPod shuffle pink.

hej hej soliga dag.

Snart åka och jobba, eller gå eftersom min cykel är inlämnad på service. Precis ätit kyckling, oliver, sparris och tomat. Igår va det nämligen lite mysdinner samt massage o tjejsnack som gällde här. Idag väcktes jag FÖR tidigt av soppgubbar som håller på utanför.. måste dom hålla på?!

Nej nu går jag ut o sätter mig på balkongen i solen!

tjarrå!

tips!



Testa denna, TROPISK.. mm piña colada!


Mars 8, 2011

Vad gjorde du kl 08 imorse: tittade på tv4 play bigbrother (pinsamt men jaa jag har sett alla avsnitt nu)
Vad gjorde du för 15 min sedan: suurfade
Det sista du sa högt: the party is in my head. .
Det senaste någon sa till dig:
Vad har du druckit idag: te, juice, tropisk juice som smakar drink kap verde. Fick cola zero på Hangaren.
Vad var det senaste du åt: semlis. Lunch nya favvon med fläsk, bönor, rotmos. 
Vad var det senaste du köpte: kantareller o creme fraiche.
Vad är det för färg på din ytterdörr: mörk trä
Vad är det för väder hos dig nu: nattsvart snart
Godaste glassmaken: choklad & blåbär
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: En man trodde uppenbarligen det på tåget hem från Vasan. Det var patetiskt o pinsamt. Nej.
Sover du tungt: nja.. Jag drömmer som tusan.
Drömmer du mardrömmar: ibland . . men mest roliga drömmar och/relaterat till livet
Trivs du med ditt jobb: ja!
Favoritlåt just nu: just just S&M.
Vad ser du om du tittar till höger: mitt sk. KÖK
Vad gör dig glad just nu: att våren nog e påväg, att klockan INTE ringer 05:30 imorn.
Vad ska du göra härnäst: sova
Höger eller vänsterhänt: hö dexter
Humör just nu: fine.
Favoritgodis: "pandalakrits" o marshmallows.
Kläder just nu: rosa rutig pyjamas.
Sommarplaner: jobba! 2 v semester!
Spelar du något instrument: det går deprimerande dåligt på den fronten numer . .
Morgon eller nattmänniska: jag är nog inget av det snart . .men mer morgon, men 05:30 är hälsoskadligt.
Vad är viktigast för dig: att må bra och vara lycklig med dom man gillar allra mest!
Är du kittlig: inte ett dugg faktiskt
Stjärntecken: vattuman
Äckligaste insekten: bävrar
Stökigt eller välstädat: är väldigt olika hos mig . . men oftast är det representabellt . . men kaos i lådor o garderob
Längtar du mest efter just nu: lite varmare väder o FEST (!)
Imorgon: Har jag tvättstugan o ska promenixa kl 9 med kajsa, laga matlådor o börja jobba efter lunch.

möte, träning .



Här är en bild från Årsmötet idag (då vi bjuder in alla skolors skolif). Roligt möte blev det med mkt frågor! En del kids från ekholmen, o jaaa då får jag höra att jag innehar rekordet på ekh-klassikern (löpningen?) Ja vet inte alls, men nått är det tydligen som finns dokumenterat . .

Helen hade med sig en semla i en liten hink till mig som jag tog nu efter träning :) Jag hade förberett att dricka varm choklad med marshisar o choklad . . min fikadejt valde dock ÖL på Villervalla istället .  . dålig prio va?!



HalvVasan.

45 km avklarades 1 mars mellan Oxberg och Mora. Natten till loppet sov vi i en hockeyhall med andra åkare. Det var lumpenstyle! Vi åt kina-mat på en restaurang vi ätit tidigare på i Mora medan vi väntade på att våra skidor skulle bli färdiga på vallaservice. 500 kr för en standardvallning, men det var det värt :) Dagen D vaknade vi 5.45 klädde på oss underställ och åt frukost. Jag hade med mig mina allbran i en påse (tur det för annars var det gröt eller ljusa flingor). Jag åt två mackor och drack juice. Skippade te/kaffe.

Strax efter 7 hoppade vi in i en taxi med all packning o tog oss till Strandens skola för att lämna bagage (som skulle fraktas till omklädning). Bussturen var LÅNG mot start o vi insåg att vi skulle skida denna bit.Jag hade fått sms om att jag hade en "följare" via SMS nu (som uppdaterades om var jag var under loppet). Väl framme vid starten drack vi lite vätska, o värmde upp. Strax innan start drog vi av oss överdragskläder. Kyligt med 14 MINUS o tummarna frös när vi stod i startfållan o fick vänta innan vi kunde passera chipavläsaren o ge oss ut i spåren.

I början var det rätt tjock i spåren (trots 4 parallella spår). Solen sken, men man njöt inte så mkt at det just då utan var mer fokuserad på hur det kändes osv..är glidet bra, fäste?

Efter 7 km kom första vätskepausen. Här serverades enbart vatten. Varmt vatten! Men det va GOTT! Efter 15 km kom vi åter till Oxberg (man körde liksom runt på ngt konstigt sätt). Då kändes det som man åkt långt - men då var det ju en hel tjejvasa kvar! Sedan följde fortsatt bra lopp, det blev glesare o man kunde åka mer i sin egen takt. Jag stannade vid varje depå för att inta iaf 4-5 muggar vätska. Energi, blåbär och varmvatten. Efter ca 1.5 mil hade jag fått känningar i ljumskarna. Armarna började stelna till, men som tur var blev det aldrig så mycket värre med det. Fötterna gjorde lite ont. I Eldris ropade de ut VÄLKOMMEN, mitt startnummer, namn och stad och att jag hade fin jacka när jag registrerades vid kontrollen :)

Sen var det 9 km kvar o jag körde nästan direkt mot mål i Mora. Det kändes segt på de flacka partierna o som jag inte kom framåt, men det gick . . När det var 5 km kvar kändes det som man klart loppet men trots det gick det upplevde jag inte att det gick fort direkt.. In i Mora-parken upp mot Auckland backen där jag fick byta spår för att jag kände att jag ville köra på. Upploppet var låångt, sista stakandet, armarna brände och sen i MÅL i fäders spår! När jag passerade mållinjen märker jag att jag har lite svårt att andas men det går över snart o jag tar mig mot bussarna som fraktar mig till omklädning!

Det var efter loppet som ljumskarna gjorde sig alltmer till känna. På tåget hem stelnade man till alltmer och det var kämpigt att bära allt bagage o gå upp för trappor.

Nu sitter jag med en nagel som är lös på ena foten, ser ut att va en blåsa under (!). Tigerbalsam is the shit o nu funderar jag på att anmäla mig till ett nytt lopp i juni . .



 


RSS 2.0