LOST


Sommaren 2005 blev jag introducerat till serien LOST. En av få grejer jag e glad att någon verkligen tvingade mig se ett avsnitt av. Iaf . . det blev ju sjukt jobbigt o rörigt att följa serien på TV4, med alla uppehåll osv. Bestämde mig då för att vänta tills det fanns på DVD. Nu i maj sändes tydligen det sista avsnittet i USA. I oktober kommer den kompletta boxen med ALLA avsnitt. Typ 100 h film. Det vore ju en bedrift så att säga :)

night out.

Efter en skön PN på spikmattan kom Mia för att fira fredagen och HELG! Vi gjorde "tapas" bestående av parma, potatis, nachos, salsa m.m. Lite senare drog vi till Ågatan. Inledde kvällen på Platå, och efter en tripp till Harrys/Sliver var det även där vi slutade på topp lattjandes trots hemsk skoskav!

Har tagit en dusch, så skönt (kommer ni ihåg när man kom hem o stank RÖK? Fy sjutton va skönt det är att slippa det iaf!). Lurar på att gå ner o kika på ett par skor. Ikväll kommer mami o papi och hämtar upp mig för vi ska på middag i Östra Harg. It´s a gooood day, jag tänker ta det lugnt <3

Om en vecka nästan exakt anländer jag till KALMAR!


.

Har flexat till mig lite minus, just som jag var över plus, men va tusan! Förutom jobb har jag fördrivit de senaste dagarna med en dejt på HUB med Mian (c-uppsats), sen blev det shopping och på kvällen var vi på en dramavandring med Linköping guideklubb. Eva i styrelsen var med så det var ju extra kul :)

Nu får det gärna bli fre efm, då vi ska reminda oss om partyvåren 2010 men på Ågatan. Följande dryck har jag lurat på länge o nu e den inhandlad till fredagens event :)



there´s a big black sky over my town.


Vaknade av regn 03.30 inatt, lagom pigg cyklade jag till jobbet 6.20 i gummistövlar, men helst av allt hade jag velat ligga kvar i varma sängen! Efter jobbet blev det en promenix i gråvädret. Rätt skönt med en lite öde regnstad. Man kan gå i sin lilla egna värld . . . Fattas bara musik i min mobil.  

dagens . .

"säg det inte till nån"

1. Målat en pall vit med hjälp av en sminkborste från makeup store. Hittade en färg jag inte trodde jag hade när jag letade efter en annan sak o blev så överväldigad jag inte ens hann går ner till stan o köpa en målarpensel till mitt lilla projekt som jag skjutit upp sen sep -09.
2. Lyssnat repeat på massa Enrique iglesias låtar.

Dagens confess.

.No apagues la luz.

ciao.

dagens outfit (visst vetu!)

 

1. Linne gina (oldie), nya shorts MQ (50 %) och löparskor Asics gel-1150.    
2. Rosa jacka 2117 of Sweden "barsebäck". Vita sötvattenspärlor infattade i guld från Aurum. Vit klocka (syns knappt) från Bijjo.


Taget med mongo-mobil som i min dröm byts ut mot en vit iphone 4 inom kort :)


2117

Min nya funktionsjacka som jag köpte i den sportaffär min bror jobbar extra i vid Norrtull typ. Jackan kommer från 2117 of sweden, jag köpte färgen raspberry :)




sommargåva.

Skål Prinsesstårta



Den här fina skålen fick jag i sommarpresent av min mamma. I sthlm blev det utöver shopping en båtresa med M/S Vindhem, en livad räkfrossa ute till havs ;) Det var inte vegitarisk marknad nånstans om jag sägert.

tjupp!

Torsdagen bjöd på jobb, efter det fikade jag med min vän H på Georges uteservering. Det var mys! Efter det hann jag ner till Gränden innan de stängde för att hämta lunarglidsen som kommit från j-kpg! Eftersom jag har provat ut dem på löpbandet har man nöjd-garanti 1 mån! Kanske skulle inviga dem imorn?

Nu dunkar mina fötter efter en lång dag. Har vaknat flera ggr av kramp i vaden på natten nu ett tag. Vätskebrist,  brist på magnesium, kalium? Sjukt ont gör det i vilket fall.. AJ!




sommar.

30° varmt, är på landet mellan jobbdagar! Sista veckan har vart riktiga sommardagar. Haft besök av tessan o rikard, ätit nachos o druckit somriga drinkar på Pitchers, tagit min första springnota (glömde totalt av att betala - men det e fixat nu ;) solat, åkt till slottsruinen på andra sidan Roxen med båten, ätit massor gott o badat i en pool här i Östra Harg. Jag har sett två snokar med ja, spelat kubb o hängt i hängmattan.

Life´s goood,

Nu ska jag lyssna klart på P1´s Sommar o sen får det bli ett dopp ♥


mårbacka.



bild från greta.se


Igår köpte vi massor Mårbacka pelargoner. Jag fick med mig både vita och rosa hem. Imorse vaknade jag med snuva o har serienyst hela f.m. Kan man vara allergisk mot pelargoner, jag tycker det verkar underligt!

Nu bakas det för fullt här, vaknade 05.45 idag så jag har hunnit med en hel del! Det blir kokostoppar med amaretto o lime  (chokladdoppade om jag orkar/hinner) samt marängbakelserna! I efm får jag besök från Malmö och imorn fyller min bror 25 år!


jordgubbar


Jobb 6.45-15.30 idag, efter det blev det en sväng på stan för att köpa present åt min bror. Mötte en hel del "kändisar". Köpte ovan topp o amaretto likör (inför bakning) o gick hem för att ladda inför medel/70 men insåg att benen ffa var alldeles för trötta sen jobbet. Istället blev det slapperi, jordgubbskvällis o "Mammas pojkar" repris på tv, ser det mest för att Christians dialekt e så sjukt charmig ;)

tunga steg!

 

wrist weights!


RSS 2.0