.



Jag fick ihop den (med lite hjälp) :)


barrfri jul

Imorse när jag vaknade trodde jag att jag hamnat på ett kalhygge, eller ja kanske mer att jag införskaffat mig den där julgranen - men icke! Det var ju min montering som inte slutfördes igårkväll som luktade sågspån! Men ikväll ska den ihop . . .


musiklista.


00-talets största radiohits i Sverige

1. I’m Alive (Andreas Carlsson, Kristian Lundin) Inspelad av Céline Dion
2. It’s My Life (Jon Bon Jovi, Richie Sambora, Max Martin) Inspelad av Bon Jovi
3. Come Along (Joakim Berg, Peter Svensson) Inspelad av Titiyo
4. Keep This Fire Burning (Remee, Ulf Lindström, Johan Ekhé, Robyn Carlsson) Inspelad av Robyn
5. FF (Martin Sköld, Sami Sirviö, Markus Mustonen, Joakim Berg, H Mänty, N Danino) Inspelad av Kent
6. Hos dig är jag underbar (Patrik Isaksson, Anders Glenmark) Inspelad av Patrik Isaksson
7. Live Tomorrow (Laleh Pourkarim) Inspelad av Laleh
8. Be Mine (Klas Åhlund, Robyn Carlsson) Inspelad av Robyn
9. Don’t Stop The Music (Remee, Alexander Kronlund, Ulf Lindström, Johan Ekhé, Robyn Carlsson) Inspelad av Robyn
10. Curly Sue (Patrik Frisk, Tomas Wallin, Robert Pettersson, Fredrik Pålsson, Kristoffer Söderström, Mattias Larsson) Inspelad av Takida

(KENT.NU) Källa: Stim

00-talets näst bästa låt enligt Fredrik Strage (bättre än alla ovan nämnda I say):


they found him . . !


Merry X-mas!

Mötte tomten precis. Ja, den riktiga tror jag. Jag och Pauline hade precis gått en sväng o skiljts åt . . då kom han sakta lunkandes på en snöig väg. Önskade mig god jul :)

och God jul till alla mina bloggläsare säger jag med ;)

hoho

Nu fortsätter jag på min 38265:onde julmust. Det och skinkmacka ÄR jul.

Linnéa

I kväll satt jag i en "ägg-fåtölj" på stadsbibblan och bara softade med magasin. När jag gick därifrån såg jag att de hade utförsäljning av dockor, kort m.m. Köpte en mini-linneá (den i mitten) till ett riktigt fyndpris! Ska lägga upp ett kort på vart hon hamnade, det blev superfint!

Nu snöar det fint och jag har ätit så mkt lutfisk och potatis att jag inte tar mig från soffan :) Möjligen för att värma på lite lingon-glögg (blossa). Testa den om ni inte gjort det!



lyckad lö :)

Jag gick plus minus noll igår på jlklappsspelet o tog hem en rosa peelinggreja från Lush och en temperaturmätare för inom & utomhusbruk! Peter vann mina lotter o vann 50 eller 75 kr :)

Sen blev det ytterligare partaj hos en tjej i klassen. Det var lite glögg och tävlingar innan utgång. De flesta gick till NH min tanke var att hinna både harry/sliver/riva och NH - men jag blev kvar där. Sjukt mkt folk och ett tag blev jag faktiskt lite trött på all schlager/dansband på hawwys (fast det kan va kul med) och trashigt överfulla människor . . .

Nu har jag försökt söka lite info om intrinsic faktor och vad som sker när man inte har ngn produktion av magsyra . . gick inget vidare online så det får nog bli böcker . .

frukost på det vore great. Nu ringer domkyrkoklockorna här!

Glad söndag i vintervädret!

/ t.

hej lördag!

Idag var jag uppe tidigt för att fixa. Städ (mer än att bara köra av golven ni vet) och tvättade mitt vita sofföverdrag. Men vad ser jag när all klädsel torkat? Jooo, att tvättlinorna i tvättstugan måste vart svarta! Ogjort jobb så sen fick jag börja om igen med vanishspray och vanishtvätt för hand på utvalda delar av klädseln. Men jag tror det fixade sig tillslut! :)

Ikväll kör vi "julklappsspelet". Jag ska somsagt bjuda på min "halvåtta hos mig middag" som jag restar med. Här kommer menyn!


förrätt chevré chaud ---->http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=638437
huvudrätt Pasta från havet ---->http://www.recept.nu/1.35810/leila_lindholm/pasta_med_musslor_och_prosciutto
efterrätt lingonkola paj med vispgrädde


Tror det kan bli gott faktiskt!

julbak från 1991



"I år tar jag knäcken- (på oss alla)"


pluggrussin

Just nu äter jag russin och dricker te. Idag är dagen innan tentan. Usch och fy men samtidigt känner man att man inte få in så mkt nu  (it´s too late-feelingen ni vet). . ska köra lite mer magsårs lkm nu bara o sen kolla igen alla antecknigar. Sen får det bli en promenix i snön och BONDE lite senare.

Igår gjorde vi pepparkakor förresten. Peter och Viktor gjorde fula out of mallarna-grejer. Jag höll mig till formarna och ett M. Kajsa gjorde sjukt goda chokladkakor som smakade daimknäck. Sen drag vi glögg. Det smakade massor av alkohol, så jag drack inte så mkt direkt (blossa alkoholfri ska det vara va!). Sen somnade alla utom jag.


I helgen blire julklappshazard, ev fest & utgång. Och basgruppsplugg, och transkribering av en kval. intervju!

Lycka till till mig.

tilla


sankta lucia . .



"Adventsbarn" av Lisa Larsson


Carro tipsar:

Carro tipsade om dessa igår, supergoda & enkla att göra tydligen. Dessvärre gillar ju inte jag kanel alls så nu ger jag vidare tipset till alla kanelälskare!

Kanelkäppar 


Ingredienser

24 st

200 g mjukt smör
2 msk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
Garnering:
½ dl strösocker
½ msk malen kanel

Gör så här

Sätt ugnen på 175˚. Vispa ihop smör, vaniljsocker och mjöl med elvisp till en smulig massa. Tryck ihop till en deg på mjölad bänk. Rulla till två tjocka rullar. Låt vila i kyl ca 20 min. Skär varje rulle i 12 bitar. Rulla ut varje bit till en pinne och böj till en käpp. Lägg på plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen ca 12 min. Låt kakorna svalna något på plåten. Vänd dem i socker blandat med kanel.


tenta-p goes on . .



Orka skaffa julgran . .


hjärta av tyg

  

Idag var jag uppe tidigt! F.m spenderades på stan shoppandes julklapps (hittade en del!). Men tusan vad man hittar grejer till sig själv överallt! Jag fick påminna mig själv hela tiden vad jag hade för ärende. MEN detta rosa tyghjärta fick följa med hem från Åhléns och hänger nu ovan min säng! Tyget på baksidan är ett annat mönster och det står inte "god jul" = kan hänga året runt :)

RSS 2.0