Aug. 29, 2010

Spiller är något jag gör ganska ofta, nästan dagligen om jag tänker efter. Satt precis o hällde några dl över mig i mina vita soffa. Så blött så jag fick ta av mig min tröja! Herre, tur att det bara var vatten den här gången!

Seg, har precis varit på en mini-utflykt med mina häst-tyngder på anklarna och hämtat grejer på flamman. Nu funderar jag på att försöka få ut dust-it dammet ur håret i en varm dusch.

Jag funderar förresten på att matcha rött o rosa i mitt hem, min matta har ju lagt lite grunden för det hela liksom? Tål att tänkas på liksom mkt annat, jag fick höra att jag hade stora problem att bara välja BLOCK idag . . o det var inte ett politiskt sådant om jag sägert´ ;)

Förresten hade jag inte problem (jag visste bara exakt vad jag ville ha!)

UPDATE: där åkte resten av vattnet på parkett och matta. Sådärja!


nya hyllorna uppe!


shopping of today.



jeans prepp JC, randig tröja med knasärm VILA, tunika i lin från DEA A-son, flip flop från Hilfiger


Aug. 25, 2010

Idag kom borrningstjänst 10 min efter att jag vaknat, tidigt i ottan alltså :) Så nu har jag två vita hyllor till att få undan saker i min lilla lägenhet! Hade gärna velat sova lite längre, var helt slut efter min lek-efm igår med Signe nyss fyllda 2 år och lille Vidar 4 mån, mys va det!

Har vart en sväng på stan idag, shoppade nya skor på Pigalle (slutrea). Peter var här en minisväng o sa hejdå med (drar till NZ söndag). Nu ska jag göra en en supergod gryta med champinioner och fläskfilé!

Imorn bitti kör mamma & jag roadtrip till Estocolmo!

tjarrå*

Aug. 16, 2010

Ledig idag! Va inställd på att jobba, men såg jag att det var blankt på mitt jobbschema :) Städade skåp, var på biblioteket en minisväng o läste en artikel (hinder för fysisk aktivitet hos typ 1 diabetiker). Skulle tränat i trädgårdsföreningen men halsen e ffa lite ond. Nu äter jag plommon och ska fixa lite te!
Inte många jobbpass kvar nu! 6.45 imorn zzZZzz.

Såg förresten filmen Frida Kahlo igår, en bra film som jag funderat en del på idag. Sevärd var den i vilket fall!



m


lördan´



Gårdagen spenderades bl.a i Ljungsbro. J hade rep först så hans föräldrar o jag tog en fika i Berg. Sedan var det march. J var tamburmajor dagen till ära o lyckades styra orkestern :) Det var Skolmusikkåren och Alla Breve (mina gamla orkestrar) samt en annan skolorkester. Efter det var det Keep out Loud med bl.a Oskar Linnros, Lazee Json i Kungsträdgården. På natten blev det en minisväng på Ågatan, inte för lille J dock som fick åka hem o sova till hans stora besvikelse.




En av få låtar jag "kunde" på festivalen (p.g.a cardio friskis) :


kalmar pics!


.

http://www.eastfm.se/Article.aspx?m=475857 Festival med kidsen imorn då :)

svamputflykten

I torsdags hämtade pappa upp mig för att vi skulle på svamputflykt. Himlen var mörk, men med matsäck i ryggsäcken var vi vid gott svamp-plockarhumör. När vi kom ut mot svamp(?)-skogen stod en bil parkerad på landsvägen (den stod dumt parkerad så att det var svårt att passera). Pappa utbrister "ursäkta; men det måste vara en tjej som parkerat sådär!". Jag kontrar med att det MÅSTE vara en GUBBE! Bilen liknar en jan-banan bil, och vi lyckas iaf komma förbi den och komma till en parkeringsplats 100 meter bortom. Då ser vi hur någon dyker upp från skogen o går mot jan-banan bilen. Spänningen är hög, mest för att vi satsat pengar på könet på mongo-parkeraren. Självklart är det en GUBBE o jag vinner 100 kr på det vadet :) Som om det inte vore nog hoppar gubben in i bilen och kör mot oss. Han stannar till o frågar om vi ska plocka svamp o visar med svepande rörelser vart han varit. Han har en påse med Karl-Johan svamp bredvid sig i sätet. Det konstiga sen är att han tipsar om svampställen o sen får vi kassen med svamp han precis har plockat!

Med en kasse svamp redan i utgångsläget går vi ut över ett fält med en dunge trots att regnet börjat falla. Vi hittar lite kantareller o regnet ÖKAR. Sjukt mkt. Jag har bara ett paraply, men tillslut när blixtrarna drar in måste jag fälla det o tänker att jag inte vill vara åskledare. Turen blir inte lång, o blötare än blötast sätter vi oss i bilen o åker hem. Väl hemma blev det picknick matsäck vid köksbordet!

Fyra svamp-toast blev det senare! Mmmm.

rutiga skor - yes!

Skor - Tommy Hilfiger: Capri 6B | Yttersidan av skon


Dessa skor hade jag kikat på, nu när det var 30 % rea o jag bestämde mig för att kunna köpa dem om det blev 50 % rea eller mer. I fredags kväll kikade jag in i butiken när jag gick förbi, och jepp nu vare ytterligare rea. Så jag gick in - oh yes de fanns i min strl. Kunde jag gå i dem? Nej, så efter moget övervägande insåg jag att det var FÖR höga för mig! Men snygga e dom ju så de kan få förgylla bloggen ;)

helgen <3

Hemma efter en helgutflykt till Kalmar som bjöd på regn, uteservering med goda drinkar, talangjakt, slappomanhäng, skratt och en liten tur till Öland (Färjestaden, Solliden, Slottsruinen). Tack för sightseeingen Anna! 

Nu e jag hemma efter en jobbdag, blir lugnt, känner mig inte på topp - sväljer taggtråd =/ ajaj.



vitmålad.


: Aug. 1, 2010

Helgen har vart lugn.. tur för mig. Jag har mest ätit och sovit. Just ja, sen har jag lyckats få in 2 shoppingturer emellan, idag med mami på Tornby. Igår var vi på middag hos Joisen. Vi fick god lasagne, kyckling och glass o hjortron till dessert. Yummi var det!

Godnatt från mig.



Det gröna lacket kommer från viva la diva o det var det sämsta lack jag någonsin testat.


RSS 2.0