dags för fest?

     

Funderar vad jag ska ha på nästa sittning.. finns ju lite skåpmat att välja mellan tydligen :)

1. rutig svart/guldig klänning
2. cerise tight sak
3. svart sidenklänning som skulle vara snygg med ett lila band i midjan kanske?
4. klänning jag köpte till min första sittning/gasque på KTH, inte riktigt min stil..
5. supertight kjol och nya mellandagsfynds topp i silke från MNG
6. somrig söt klänning jag köpte till ett dop i år, ska användas mkt mer i sommar!
7. marinblå sammetsklänning med 80-tals axlar

De rosa tightsen är från SVEA o en julklapp. Passar uppenbarligen till alla outfits ;)


anan n d



Utsikt från mamma o pappa. Min barndomsdunge med pulkabacke som det har åkts flitigt i. Jag var ett riktigt vinterbarn!



Var så excited över mellandagsrean att jag vaknade kl. 03.00 inatt pigg o glad :) Hade vart för inaktiv under dagen trots en halv mil i skidspåren antar jag. Men det var bra grejer på TV så jag höll ut till 05 då jag somnade igen.. tänk så skönt att kunna sova hur länge o när man vill :)

Kl. 10.00 var det så uppställning utanför Lin o Co. Tyvärr hittade jag inte ett plagg, stod o höll i en odd molly kofta men det var inte min färg (turkos). Bästa rean hade Noa Noa, men deras färgskala är inte heller min favvo..

Efter min lilla runda på stan hade jag träffat på killen jag hyrde min lägenhet på stureplan av, samt hittat ett knallrosa underställ, och ett ännu mer knallrosa tränings BH. Det här med nolltolerans mot färgen rosa har jag inte bästa compliance till kan man alltså konstatera.

Just ja, idag fick jag även ett brev från svensk bosniska föreningen. Det lånar ut sin lokal FOR FREE med motiveringen "se det som en examenspresent", ih va glad jag blev, så sen planerade jag italiensk buffé o begav mig efter en lunch bestående av kronärtskocka, blomkål o KÖTT ut för att hitta diverse matvaror.

Nu ska jag baka!


/ chill till


Valerie Aflalo



Valerie Aflalo designar massor av snygga klänningar har jag precis upptäckt!

juldagen.





Har drömt massor drömmar att jag hopparner i sanddyner. All stress från skolan har lagt sig, och det blir inget plugg förrens på måndag =). Har en komplettering på ca 1 A4 samt förberedelse för opponering samt respondering samt att göra en poster kvar. Fick som vanligt en hel del klappar. En bra grej var en trälåda för tepåsar, bra för mig o de som kommer o dricker te hos mig alltså! Sen fick jag även fint porslin från mateus (bla rosa tekoppar som den ovan på bilden), silverskedar m.m

Idag väntas lutfisk, och jag ska senare försöka ta mig ut i vidingsjö spåren med längdskidorna.

God fortsättning ♥


4:e advent.

Plugg plugg . .

Glädjer mig åt idag att jag kommit med i kampanj för Cliniderm iaf. Det var på tiden att jag fick vara med o buzza!


ons 15 dec.

hoho jag visste det! Han är en varg i fårakläder!! Bonde söker fru för er som inte hänger med ;)

Idag har mestadels av tiden gått åt till en PP-presentation som ska gå av stapeln nästa ons :( Är sist ut av alla med min presentation o nu är det tydligen förskjuten till 15.45-16.30 :( Usch känns som det e det värsta kvar! Men men .. bara härda det sista nu. Försöker varva med lite julmys. Igår gjorde jag o H massa julkort, o åt tomtegröt. Jag slog även in lite julklappar!

Imorgon har jag klinisk examination. Jag ska jobba som vanligt men med enbart en patient o bli följd av personal som dokumenterar vad jag gör (och inte). WISH ME LUCK, imorn e.m kanske jag e en bit närmre min EXAMEN!

1:a klappen!






Har precis klickat hem min första julklapp. Ligger lite efter med allt sånt inkl. fix i min lägenhet just nu. Hoppas julklappen blir bra iaf. Var helt slut idag efter praktik, men hann ner 30 MIN på stan för att kolla julklapps. Insåg att det inte var den smartaste idén. Slutade med att jag provade en examensklänning i krossat sammet istället på MQ.

Nu ska jag se "så mkt bättre" till en kopp te. Jag vann förresten i tävlingen jag tipsade om nedan i fredags! Så jag var och hämtade en BLOSSA glögg på hemköp!


 Glad tredje advent imorn. Morgondagen kommer dock spenderas på HUB. På efm/kväll har jag praktik. Låång dag, dags att krypa till sängs snart, sovit 7 inatt :(

herrrrrå.

spola fram tiden lite tack.

Precis vart på en trevlig fika-dejt. Jag satt still i tre timmar, kan man tänka sig :)
Kändes lite lockande att ta en runda på stan men det hanns inte riktigt med. Har ffa inte köpt en enda klapp o vet inte när jag ska göra det heller. Ät MKT i skolan fram tills den 22:e, dels ett stort seminarieföredrag som ska förberedas samtidigt som jag har praktik. Nästa tors gör jag en klinisk examination som jag hoppas sätta. Klarade tydligen den teoretiska delen med marginal så jag hoppas det går lika bra nästa vecka då jag blir "förföljd" under en fm!

All for now.


längtar till den 14 jan men mest att få åka på resa. Sen längtar jag ju lite till jul med. Då e seminariet också avklarat o jag får mysa med min familj! Jag ska baka rockyroad, äta skinkmacka med grov senap! Mmmm<

Detta tycker jag är mest överskattat o rent av ONÖDIGT på julbordet o förmodligen inget jag kommer ha på eget bord:

*Jansons (hur man ens kan uppskatta denna rätt är för mig en gåta!)
* Aladåb (bättre än ovanstående men lite för mkt kattmat)
* brysselkål (men för tusan kål o annat äter vi när kassan sinat)
* bröd (så onödigt, det finns ju annan mat, inte behöver man äta stöd-mackor NU?!)
* sill (spara till midsommar)



tilla.


rolig tävling!

"Varje vardag (29 november till 10 december) gömmer vi en mandel i ett flygfoto över en svensk stad. Den första varje dag som listar ut i vilken stad mandeln finns vinner ett presentkort på Hemköp à 1000 kr. Nästa 999 personer får varsin flaska Vinterglögg, som hämtas ut i din Hemköpsbutik mot uppvisande av mobilkupong i kassan.

Så här går det till:

  1. Varje vardag postas en ny länk till tävlingen på Facebook. Tävlingen startar kl 11, men klicka gärna på länken när den postas så att du är förberedd.
  2. När du klickat på tävlingslänken kommer du till en tävlingssida med ett inzoomat flygfoto.
  3. Klockan 11 börjar flygfotot att zooma ut. Studera det noga och håll utkik efter de ledtrådar som publiceras med jämna mellanrum. OBS! Håll sinnet öppet och använd dina surfkunskaper.
  4. När du tror att du vet i vilken stad mandeln finns, fyller du i ditt svar i formuläret. Men svara först när du är helt säker! Du har bara en chans per dag."


http://www.facebook.com/#!/hittamandeln


.

Har nu fått upp ljusslingan på balkongen! Superduper! Lite julmysstämning i min lilla lägenhet. Hyacinterna har börjat slå ut och doftar!

Har just sålt en gammal jacka, tror jag köpte den 2004 den har verkligen hängt i under årens lopp. La ut den på LIU s anslagstavla o en kvart senare hade jag ett mail :) En tjej var här precis o provade den, undrade varför jag skulle sälja den o tyckte den var så fin! Jag fick t.o.m extra betalt för att jag var student och för att hon tyckte den var så billig :)

Nu ska jag bara bli av med en cykel och böcker!


jajjamän!

I Januari flyttar min kompis Anna hem från Kalmar! Så bra!


RSS 2.0