sunday

Söndagen bjöd på gott fika i vasastan o massa skratt, nästa gång ska vi ses hemma hos E som bor lite längre ner på Drottninggatan! Iskallt ute o en minisväng till hemköp för att handla med PVK för att sen laga mat ihop på kvällen. Sjukt gott blev det! Påmindes nyss genom matlådan :)

Dagen idag började med 1 h promenix runt stångis och sen gick jag till HU för att hämta mitt examensbevis. Bachelor of science in nursing + medicine kandidatexamen!

Nu ska jag kanske fixa tekakor, iaf ska jag diska.


Sen blire fikadejt kl 15.15 för att va exakt :)

herrå.

isigt.

Ikväll hämtade pappa mig får lite skidåkning. Först åkte vi hem för att hämta papis skidor och drog på lite fäste, sen for vi till Landeryd, men självklart va det så att det ej var ett upplyst spår så det fick bli vidingsjö motionscetrum ändå. Spåren var nästintill obefintliga o is/snön var hårt packad blandad med granris. Ingen toppenkombo alltså. Pappa "körde ur" i första backen o skadade sig så han gick mestadels resten . . jag gick med skidorna med tillslut för att spåren var så dåliga. Men vi kom iaf ut för lite frisk luft så det var ju bra :)

Nu har jag druckit blue fruit-te, ett te jag aldrig gillat men nu tycker jag det e helt okej faktiskt, lärde mig på praktiken under hösten tror jag. Te i en stor rosa mateuskopp, mmm det blir ännu godare då!

Imorn kommer en tjeja i klassen (förra säger man ju nu kanske) o hämtar biljetter till bröllopsmässan, på em ska jag  hem till en tjej jag lärde känna på en buss för snart 11 år sedan till England. Aldrig vart hemma hos henne så det blir kul! På kvällen får vi se va det blir för äventyr..

God natt! dags krypa ner i sköna sängen!

fix

Igår efter träningspasset hade jag bestämt mig för att prova nya kitchenaiden, dessvärre hade jag tänkt baka bullar och insåg att min kavel sen 1 år tillbaks befinner sig i korridor på flamman.. om den ännu lever. Iaf pratade i tfn med K som föreslog att jag skulle komma dit eftersom de i hennes nya kollektiv hade TVÅ kavlar. Så jag emballerade den nästan färdigjästa degen i mina termosar o sprang över! Degen överlevde fint!

Blev både kanel och chokladbullar. Jag är ju inget fan av kanel så jag hade riven blockchoklad i mina, aldrig testat det innan men allt med choklad är ju gott :) Både kanelisarna o chokladen var uppskattade i kollektivet iaf.

Idag har jag fixat lite här hemma bla med blommor. Inhandlade vita pärlhyacinter, små miniväxter och krispiga tulpaner. De sistnämnda i rödaste rött!



.



Lacka bäst den som lacka kan :)

bra låt?


hej torsdag.

Ska upp till US för att hämta mitt schema, få nyckelkort etc snart, sen bär det av till Ullsämma för fika & lek!

Sitter o kollar resor, man kan åka till MADRID för under 500 kr nu med ryan från Skavsta! Så himla bra! Kanske kan bli en weekend tripp? Jag borde väl iaf ha treledigheter på mitt schema?



Moncloa stationen åkte jag buss till varje dag i centrala  madrid.


?

Köpte rom på taxfreen . . tydligen någon slags limited edition såg jag nu. Snygg flaska by the way :) Det roliga var gåvan man fick med; fyra överstrykningspennor!! Hur tänkte dom nuv?



watch it -

 

Ny stekare-klocka från jet set. En himla bra present till mig själv i examenspresent om jag får säga det själv.
Ljusblå örhängen från pilgrim som jag fick av elsie på examen.


bakhalt som tusan.

 . .  idag åkte jag min tråkigaste skidrunda någonsin tror jag! Fick dessutom vänta på buss hur länge som helst i regn, blöt o blev iskall. Men imorn har jag sand mellan tårna istället :) YO!

examenspresenter!



 

 

 




Tack för uppvakningar o presenter på min Examensdag!

kitchen aid!




En av mina examenspresenter, en kitchen aid - vit! Inte fått leveransen men den kommer inom kort och då ska det bakas på lediga dagar! Det finns tydligen massa med roligheter man kan göra med den! Tack mamma & pappa! ♥

 


fix!

Behöver jag säga att jag vart två rundor på stan idag (det man inte har..!) Har iaf fixat en HEL del utöver skolan!

* putsat silverskedar
* fått nyckeln till lokalen
* köpt en ny ögonskugga och hjärtformade ballonger  
* dammsugit
* köpt skrivarpapper och skrivit ut uppsatsen
* skrivit protokoll från tisdagens möte
* gjort baconinlindade dadlar (förberett)
* gjort limeglasyr till tårtorna bakade två olika igår)
* ställt ner porslin och all mat i lokalen
* provblåst ballonger
* tagit fram festkläderna
* skrivit lista på det som ska göras imorgon i matväg
* tagit fram osten för att "mogna" och tagit fram brödet o pizzasnurror för tining
* fixat en ädelostcreme som ska vara på crostini

Efter fick det bli hämtmat från BK. Sjukt gott va det!

Nu väntar jag på mamma som ska komma med rostbiff och lite annat, sen dusch, nagellack sen sleeeeeeeeeeep!


 

- ädelostcreme på crostini toppat med päron!

tårta!

Idag var det prinsesstårta i skolan, efter en halv dags utvärdering puh!
Nu har jag mött upp ordf. i bosniska föreningen och fått genomgång! Imorn är det ju dagen - examensdag!

Ask / Skål Prinsesstårta i porslin


tävling!

Tävling för cliniderm

1. Vilka lager består huden av?
2. Ett visst ämne i huden stärker elasticiteten och förhindrar rynkor, vilket?
3. Vilket är ditt bästa hudvårdstips?

www.cliniderm.se 

----------------------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen och vinna nedstående skickar du dessa svar till [email protected] alt. facebook.
Tävlingen pågår till den 25:e januari! Efter det presenteras vinnarna här!

----------------------------------------------------------------------------


berocca boost



Har ni sett att Berocca Boost har börjats säljas nu och går på reklam på TV? För cirka 6 månader sedan fick jag prova denna uppiggande brustablett, och jag utvärderade den ganska bra när jag då "buzzade" den. Bland annat delade jag ut den på mitt sommarjobb. Jag minns att jag utvärderade att jag inte gillade färgen på förpackningen, men jag förstår syftet med grönt.

Nu är det ju testning för cliniderm som gäller och jag antar att jag inte kunde få lika mycket gratisprover att dela ut som vid ex. Beroccabuzzningen därav tävling för att sprida Cliniderms nya produkter.



För att bli medlem i buzzador och få utvärdera produkter och tjänster helt kostnadsfritt klicka hääär!


kap verde.







"Då det är All Inclusive som gäller på hotellet behöver du inte fundera över måltidskostnader. Du kan välja mellan sex olika restauranger och tio barer eller caféer".

Tror ni det finns sushi på hotellet eller?? ;)

Snart e "kap verde" inte enbart ett grått konferensrum på HU . . . iiiih :) Måste gå igenom mina sommarkläder!!

osaka



Snyggt lack.


några slags önskningar har efterfrågats . .

 






iitala kivi lykta genomskinlig eller frost



jamaican me crazy.


Topp 5 party hits just NU:

1.  Petter – Baksmälla
2. Far East Movement – Like A G6
3. Robyn – Dancing On My Own (Buzz Junkies Remix)
4. Pandora – Don't You Know 
5. Michael B. Tretow – Dum dum dum


Topp träningslåtar (friskispass)

1. Halestorm – It's Not You
2. Rick Springfield – Jessie's Girl
3. Kelly Clarkson – If I Can't Have You
4. The Click Five – Friday Night

Seriöööst

1. Petter – Stockholm i mitt hjärta
2. Laakso – Norrköping
3. Petter – Satellites
4. Robyn – Love Kills
5. Broder Daniel – Shoreline


usch, tror jag blivit sjuk ändå. Jag som vägrat!! Äter lite god sorbéglass och slappar i soffan. På lördag tänker jag vara frisk för annars går en tre rätters o en sista partykväll som student bort . .



Dagen C som i uppsats!

Idag är framläggningen av C uppsatsen. En uppsats vi slitit med i nästan 1 år, därför e det en lite pirrig dag idag. Vad har opponenten hittat (som vi inte ser längre för att man BLIR "hemmablind")? Vad kommer examinatorn säga? Kommer vi få gå in i SPSS och räkna om statistik? Hur mkt kompletteringar blir det!? Har vi tokmissat något? Klockan 16.00 vet vi!!

Nu blire frukost här!


UPDATE: Två sidor kompletteringar blev det, lite petig examinator tyckte vi allt (jämför med den som granskade den uppsats vi opponerade på). Men vi räknar med att vara klara till lördag med dessa kompletteringar/ändringar/förtydliganden. På lördag är det ju SITTNING så det vore skönt att kunna lägga plugget åt sidan . . Vi kunde suttit med massor STORA kompletteringar sååå . .  high five! Jag e nöjd :)




Brosch i sikte!


Cliniderm





Har ju som jag tidigare skrivit fått förmånen att nu prova nya produkter från Cliniderm (som bl.a. finns på apotek). Jag ska prova en rengöringskräm, återfuktning och ett serum!

ULTRA SOFT CLEASING MILK, en lätt rengöringsmjölk som avlägsnar smuts & make-up, samtidigt som den bevarara huden mjuk & len. Passar normal till torr hud.


ACTIVE PTORECTION DAY CREAM, dagkräm med antioxidanter som ett aktivt skydd mot skadliga fria radikale. Förbättrar hudens fuktbarriär för att lättare stå emot yttre påfrestningar. Lämnar huden mjuk & len & med ny spänst. Passar normal hud.


AGE DELAY SERUM, dubbelverkande formula som ger omedelbar jämnare & slätare hy, samt ökad spänst & elasticitet över tiden. Serumet stärker hudbarriärerna & motverkar ålderstecknen. För optimal effekt använd dagligen under dag- & nattkrämen.
Passar Normal till torrhud.



Har fått små paket att ha en tävling om i min blogg som innehåller:

 6 små behållare för ett värde av 200 kr:

- Active Protection Daycreme 5 ml
- Age delay Serum 2 ml
- Ultra Soft Cleansing Milk 5 ml
- Barrier Reapir 5 ml (skyddar stram & torr hud)
- Optimal Strernght Night Cream 5 ml
- Ideal Balance Skin Tonic 5 ml (ansiktsvatten)





Kampanjen pågår januari ut, och somsagt kan några av min läsare vinna förpackningen ovan! Mer info kommer om tävlingen inom kort på min blogg!


.

Sitter och kollar på porslin på mateus.se, fick ett presentkort i julklapp och det vore ju kul att införskaffa något till min examen. Har redan porslinet i cremevitt och ljusrosa sedan några år tillbaks. Funderar på att utöka med EN färg men i samma färgskala. Äggvit, djupare rosa? Ett uppläggningsfat kan det bli . .

Igår fick jag för mig att göra leopard-naglar. En himla fjortis idé och resultatet blev ju inte superhett (vilket kan bero på min färgkombo med vitt, svart och rosa) Fransk manikyr e betydligt snyggare. För att se hur man gör leopardtemat se här!

 ciao! / t

listar 2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jobbade på sjukhus.

 
Festade flera veckor i rad en kort period under våren.

Har du några nyårslöften?

Nja, kanske att jag skulle ta tag i disken direkt.. och det gick ju...sådär va! 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja! Tessan och Rikard till lilla Alice. Jag blev dessutom gudmor/fadder! 
 

 Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

19 juni, störst av allt e ju kärleken! Det va tårar det!

 

Vad var din största framgång 2010?

 Att jag fick jobb kanske, att skolan gick bra.. att jag tillslut dejtade och lärde någon jag velat lära känna väldigt länge.

 
Bästa köpet?

Mina vita hyllor och min jacka kanske ;)

 

 Vad spenderade du mest pengar på?

Mat, kläder o mer på smink än tidigare.

 

 Gjorde någonting dig riktigt glad?

När jag fick jobb och fick reda på att jag skulle få en examensresa med min familj. 
 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Robyn -Dancing on my own, Mikrofonkåt av September/Petter, Lady gaga, telephone...m.m
  

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Till en början ledsnare men sen blev det bara bättre. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?


tränat och oroat mig mindre. Fast jag har haft en bra träningsår, friskis o svettis är så bra! Trivs verkligen där!

Favoritprogram på TV?
Så mycket bättre och Lite sällskap!

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Det minns jag inte . . men det finns ju säkerligen under "arkiv" 

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Vääldigt blandad. Rosa, grått . .  


.

Kent e så himla bra, ibland glömmer man bort det. Men nu kom jag på det. Glöm inte att rösta på dem och Robyn inför p3 guld här!


2011.



Gårdagen spenderades hemma hos en kompis till Mia först, sen blev det utgång. Harrys cirka 20 min och sen platå tills klockan var 03.00 :) Idag slappoman-dag. Har precis vart o handlat MAT, blir lövbiff.. kött!

Gott nytt år!!

(2 weeks to go)


RSS 2.0