vår?



Inleder starten för våren på min balkong idag!

Grattis Tessan!


Tessan! GRATTIS på födelsedagen, hoppas du får en underbar dag och att våren kommit lite längre nere i Malmö än här hemma!! Här e en fin bild från maskeradparty för en sådär tre år sen tror jag va?

Sitter och lurar på när jag skulle kunna hälsa på er!

Kram till dig!

mariannebus!




Jag sms:ar till Peter "Hoppas att du har en bra helg, kram Marianne"
Peter svarar: "Marianne? Tack det samma :) "

Hehe Peter måste ha missat att jag igår kväll bombarderade hans cykel (när han inte såg) med Mariannegodisar. I låset, på pakethållaren,på  styret . .

Nu måste han tycka att jag e ganska knäpp . .  :)

vårskyltning!

Idag fick jag fria händer att fixa lite vår/påskskyltning! Här kommer fixet:



Svarta påskägg från Epok, satinband från ohlssons tyger, hönor/tuppar från Ebbas blommor.



Limegrönt tyll. (Ni som vet - inte min favvofärg ;) Men det fanns tanke bakom . . .



Superfina plasttulpaner! Dessa kommer från Makeroom.



Tylltyget blev en vårig gräsmatta. Jag använde mig även av godisägg för uppbyggnad av ring.



... och tulpanerna, jag de hamnade inte i gräsmattan utan uppåner i taket! 

Jag är en zebra!

 


Men va tusan - det går ju mot ljusare tider iaf. Man ska inte ropa hej som pappan sa när dottern färgat håret som en liten zebrahäst . .


joråsatteh.

maränggodis med jordgubbar



marängbotten



Använde mina nya "ostronskålar" från Mateus igår samt mina skedar "Sachisk" som jag samlat på sen jag var en sådär 10 år. Kul att kunna använda dem på riktigt!

måndag & klipp

Blev ingen spelkväll igår, då vi i princip däckade efter tacos och efterätt! Sen fortsatte vi att prata mat, och det var inte jag utan mer otippat peter som kom på idén att ha "halv åtta hos mig" framöver. Jag tyckte att vi kunde köra med teman eller nått men det verkade inte va så populärt. Ajja vi får se . .

Nu e det bäst jag sätter igår med pluggandet, ska nämligen va hos frissan vid 12.00 . . och vem vet hur lång tid det tar? Det blir spännande och se om jag ens kommer hem med eller utan hår I say . . och vilken färg såklart!

tjupp!


aqua de mar



Min 25 års present! Aquamarinen shoppade mamma & pappa i Brasil för några år sedan!

Aquamarin var förresten färgen jag tog på min läkörhängen 1993, sånt man inte glömmer..
Man kan nästan ana att min månadssten är just aquamarin, men så fel var det . . för det är ametist (lila) :)

happy friday!

Suttit på HUB idag. Jag vaknar fortfarande tidigt . . och då menar jag tiidigt :) Så nu blire powernap efter maten och sen friskis! Peter kom förresten förbi på bibl och tipsade om Alejandro-klipp :) Så vi slänger väl in ett;


Limepaj



Här kommer receptet på kanske den godaste pajen som finns! Söt syrlig och väldigt fräsch!

200 gram digestivekex
100 gram smör
3 limefrukter
1 burk sötad kondernserad mjölk
3 dl vispgrädde

glasyr:
1 lime
3 msk vit sirap

Sättugnen på 200 grader. Lägg kexen i en plastpåse och smula och stöt sönder dem med en kavel. Lägg smöret i en kastrull och smält det på svag värme. Häll i kexsmulorna, och blanda med smöret. Häll smulblandningen i en pajform, platta ut så att det täcker botten. Sätt in pajbotten i ugnen i 10 minuter. Tvätta limefrukterna, och riv av skalet. Dela limefrukterna och pressa ner saften i bunken med skalet. Häll i kondenserad mjölk och blanda till jämn smet.

Häll grädden i en annan bunke och vispa tills grädden blir tjock. Vänd ner den vispade grädden i limeblandningen. Häll smeten i pajformen. Sätt en bit plastfolie över och låt stå i frysen minst 4 timmar.

Ställ pajen i kylskåpet 30 min innan serveringsdags!

Gör då glasyren. Tvätta limen som är kvar. Riv av det gröna skalet. Dela limen och pressa ut saften. Blanda saften, det rivna skalet och sirapen och bred sedan över pajen!

praktik. check.

Nu e det slut på supertidiga morgnar! Iaf för ett tag! Hade min sista dag i Motala idag, och eftersom jag jobbade sent sov jag över i jourlägenheten! Har lyckats sätta PVK:er nu också. Satte både på en fot och en hand.

Nu är jag sådär supertrött så nu kan jag inte göra något förrens jag sovit en stund. Lurar på att gå ner till pappa sen och fixa lite saker. Dagens ros förresten till honom som igår (när jag satt på buss 52) fick cykla hem till mig och kolla så att jag stängt av spisen i stressen. Så tvättar han även ett fönster!! (vilket verkligen verkligen behövdes) "Tilla jag tog en banan som tack för hjälpen" GULLIGT som vi säger :)

Tjipp & hej, snart är det vår  :)

RSS 2.0