jaa det här med strössel är ju skoj ;)

image439

elin sigvardsson



Idag har jag fått biljett till Elin Sigvardsson konsert av pappa! Vi ska gå!
Den här låten är förövrigt så påsk/vår 2003.

du är en doft, du är ett ljud, du är en färg!

 Fortsätter snörvla och ha denna låt i huvudet . .




Grått.

 Förkyld & hängig, orkade halvt med basgruppsmöte idag :/ Nu har jag druckit sjukt mycket te och funderar på att vila en stund. Inte långt kvar till tentan nu heller! Om någon vill går det jättebra att komma hit med massa glass! Helst inte vanilj, men annars så . . eller . .  favvo glassen stavas chocolate fudge brownie och finns på Karamello.

image437


kvällsbestyr

image436


Te med mjölk. Eller mjölk med te som vissa påstår . .
Snart Efterlyst här!

status: 60

Pulsklockan!

72253-434



Dagens:

- Matilda Matilda! Jag va hemma hos dig häromdan!
(what . . vad menar han nu? aha . . han har vart hos någon granne?)
 - Grym lägenhet!
(men neeej han har INTE vart hos mig . . )
Du vet vi var hemma på mentorsträff, men det stod ditt namn på dörren . .
(jaha han har varit i MIN lägenhet, fast det e ju inte riktigt "hemma"  :)

Alice från Småland talar ut . .


Jag har ju tydligen gått på hela halal-klippet lite längre ner i bloggen! Lunchade med pappa idag som trodde att jag visste att det var Peter Wahlbeck som drev med lyssnarna - men icke. Jag har gått på det i snart ett år!

Man kan numer aldrig veta vad som är seriöst i "Ring P1"



pensionärsfest!

Kvällis: Cubansk köttfärsås  som vanlig fast med oliver och vitt vin, . .& pasta till. Nu måste jag ta en dusch annars somnar jag NU. Efter skolan hade vi möte angående tackfest till våra faddrar, dessvärre blev det en av mina jobbhelger . . temat vi bestämde var iaf lite udda - äldreboende! Vore ju perfekt att låna hem en nattskjorta från TVNO :)

Imorgon har vi biokemi - en bra föreläsare så det blir ändå rätt kul!


Det har kommit önskemål om bilder på nya pulsklockan - det kommer snart! ;)

lunch!

image433
Ananas-djurgrejs-yoghurt . .  men jag jag hade storslagna planer iaf! Det borde fixa sig till kvällen :)

diskussion i P1 om halal . .


träning & SPA day

Igår hade vi kladdkakefest med jordgubbar, vindruvor och grädde! Tessan & Rikard var här och spelade TP! Jag fick en födelsedagspresent - 2 superbra jumbokoppar och teer  :) Det var perfekt! TACK!

Nyss höll jag på att få sova över på Friskis. Missade ju totalt det här med stängningstider och lördag . . efter träningen satt jag i bastun, duschade, bastade osv . . dvs tog det LUGNT!
Jag tänkte inte speciellt på att jag va själv tillslut. . men i sista stund när ljusen släcktes kom jag ut! Tänk om man blev instängd där!! Äh det hade nog vart rätt kul då kunde jag gymmat lite . . det hade dock inte blivit några armhävningar mer! Jag har haft ständig träningsvärk i dem sista dagarna - bra där!

Nu ska jag läsa!

Matilda

Nu har jag en egen skrivare :)

image432

Tack . .

image428
Ett paket väntade när jag kom hem . . man såg på stilen att det va pappa som fart i farten :)

image429
Fin ring i ny ask . .

image430
En av de sakerna jag önskat mig ganska länge fick jag - ett större & snyggare smyckesskrin!

inga semlor här!

72253-427

Suddig bild på årets första jordgubbar! Smaken? Sura - precis som jag föredrar!

mat & melodifestival

image424

Fina blomsterarrangemang som mamma fixat, ny bricka (moln) som jag fick igår liksom ett påslakanset i samma mönster av Gunila Axén  - 70-tal! Snart kommer några i klassen hit och äter tacos!



det va det där med armhävningarna . .

Vi har ju vid sidan av 100 andra projekt "förbättringsprojekt" i skolan. Mitt handlar ju om att jag ska bli bättre på armhävningar . .

Så idag var utgångstestet. Jag har läst lite teknik och tillvägagångssätt för att bli bättre. Man kan kalla det antal jag klarade idag för mitt maxtal (som vi hoppas på är långt ifrån max, eftersom det knappt når upp till medel). Det finns olika strategier hur man gör för att öka detta antal,  ex dag 2 gör 70 % dag 14 gör 200 %


image421

20-29 år

Över 42 = Utmärkt!
30-42 = Bra
17-29 = Medel
4-16 = Under medel
Under 4 = Dåligt!

källa: toppform


tänk om jag har fel (jag kan ha fel)



passande . . ?

studiebesök på Nautilus

Föreläsningar rakt igenom idag. Cyklade hem på lunchen och lyxade på en landgångsmacka från igår (mötet).
 Efter skolan följde jag med en tjej till Nautilus för att spana in gymmet där. Det va ju super fint och som student betalar man ju "enbart" 249 kr i månaden. Instruktören visade oss alla maskiner och lite så, men vi tränade aldrig utan gick en promenix runt ån istället.

Jag köper inte kort där iaf. Won´t let friskis down ;)

Imorn är det den stora KENT dagen!

ikväll kanske man skulle kolla på Lost?


sleepless

Snige  om du ser 



det   här   kan   



kan   du   ringa  



och    bekräfta   



att   du  



mår    fint?


Första gången


en stjärna för din empati

Letade information om hur förhållande sjukvårdspersonal-patient förändrats över tid med kunskap, sekularisering osv, kom in på den här sidan!

Hur knasigt är det inte att poängsätta läkare? Det är ju lite illa att de flesta läkare inom äldrevård inte har NÅGRA stjärnor alls. Detta måste ju betyda att alla gamla vanvårdas?! eller att det inte har internet och klickar i stjärnorna  . . . jaa sidan bör ju inte tas som alltför seriös!

Läkaren som inte upptäckte Axels mycoplasmainfektion på en hel sommar och som skicka mig i ambulans till akuten med "hjärtfel" har full pott . . bra jobbat där . .


kent, skolidrott & armhävningar

Snart måndag och en rolig vecka väntar - I hope!

* Årsmöte ÖSIF
* Träna
* Kent-kväll (vad det innebär är väl inte riktigt klart ännu va) + KONSERT
* Bussresa till Tallinn med ÖIF. Intergration mellan olika distriktföreningar i Östergötland heter det.
* Bli ett år äldre!

Dessutom måste jag börja med mitt förbättringsprojekt. Det ska pågå i 2 mån och kan handla om vadsom, man redovisar sedan själva processen och de framsteg man gjort. Jag ska bli bra/bättre på armhävningar, vi får väl se hur det går :) Det finns inget tråkigare eller jobbigare . . Teknik nån?

jobbet

Korttidsboendet Rekylen byggs om


"Landstingets usla ekonomi tvingar fram en nedläggning av kommunens tio platser på korttidsboendet Rekylen.

Därmed försvinner en mellanlandningsstation för gamla sjuka som är på väg från vården på US till sitt eget boende.1 mars görs sju av Rekylens tio korttidsplatser om till ålderdomshemsplatser och övriga tre lägenheter anpassas för att klara boende med behov av växelvård för fysiska sjukdomar [...]

Rekylen startade i början på 2005 på Garnisonsområdet där boendet på Siktet med tio platser är granne. Men där fortsätter politikerna att betala för korttidsrehabilitering upp till sex veckor. Även Siktet fungerar som en längre anhalt för färdigbehandlade US-patienter".

Corren 080131


SSK sittning

72253-411
Klassen . .

72253-412
Överfadderiet ska avslöja sig . .

72253-413
Lambo hej . . va jättekul tills det var "Matildorna" på bordet. Vi räddades av gyckel :)

72253-414
Sskål underhöll . .

72253-415
 . .liksom läkare från medsex.

72253-416
Faddrarna rakar av håret på en annan fadder . .

72253-417
MS "manlig syrra" - boyband med ballad.

72253-418
Överfadderiet

72253-419

RSS 2.0