craving!



Har ju snart inte kunnat äta köttfärsås på ett halvår (det blir helt enkelt inte gott, och/eller så är jag trött på det). Men nu har jag hittat ngt av en ren slump! Denna sås, pasta, färska kvisttomater & parmesan! Mmmm! Nu kan jag äntligen äta pasta igen utan att behöva svänga ihop en lasagne!


inspiration: klänning.

Rodebjer Darling Black




.

Äter KÖTT o har precis skypat med Australien :) Ska fortsätta på mitt arbete om sjuksköterskans ledarskap. Sen blire söndagspromenix! Happy sundY!



.

Kvällen på stadsbiblan börjar lida mot sitt slut, bråttom-mannen har vart här o virrat, UFO mannen stått stadigt på nedervåningen och jag har snörvlat ihjäl alla medstudenter. Tack & förlåt!


Glöm inte o gå in och lägga in ett "upp-trissnings-bud" på min auktion!!

http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118351041


gone shopping.

Nu ska jag gå o shoppa upp alla mina 50 öringar! Mitt i tvätteriet tog tvättmedlet slut nämligen, och det vore ju passligt att samla ihop de små fula 50 öringarna. 


30 september går dom ut, och tur e väl det, för jag e inte riktigt den som tar upp en 50 öring om jag råkar se en på asfalten..


.

Tog mig från soffan kl 15.00. En tripp på stan. Köpte vaniljvisp mm o försökte väcka mig till liv genom zick zackande mellan människor o valinformation. Sen dess har jag läst en bok (!). Fick även nån slags inspiration till att skriva något själv, vi får se om det var en engångsföreteelse eller om jag fortsätter på det dokumentet. Påminner mig själv!!!

Nu kommer snart mina föräldrar :) Jag saknar dom lite så det va ju bra att de kunde komma med så kort varsel!! Ska göra iordning en blomma jag köpt till mamma nu!

Skriver om gårdagens äventyr senare . .


pigg som en mört!

Ja, fyra timmars effektiv sömn gör sitt :) Vaknade till regn, ska ligga i soffan halva dagen lyssna på smattrandet  o lyssna på musik. Kanske borde man ta ställningen till diverse saker också. Det e tydligen nått som står på spel imorn.

Lägger in en bild på childhoodarmandet. Har väntat 3 veckor på leverans nu =/ Ska skicka ner ett till skåne o en tjej som har det lite jobbigt just nu, men snart blire bäbis Tessan ♥


en timme en minut

Min blogg döptes för sådär 5 år sedan (körde blogspot innan blogg) av en kentlåt. En rätt dålig kent låt om jag får säga det själv, varken text eller musik e ju strålande. Den är säkert med på topp 30 dåliga kentlåtar. Här kommer en av de sämsta låtarna, ja t.o.m så dålig att jag undviker den!! Som vatten heter den.

 




Men här kommer lite kompensation ggr 1000 att lyssna på: visslaren, cowboys, 747, Mannen i den vita hatten, utan dina andetag, vinter02, palace & main, kevlarsjälv, stenbrott, sundance kid m.m. . det e bara spotifya!


vinst?

Har vunnit pris i en utlottning hos min frisör! Dessvärre inte första pris, men. Sneak kan det vara.. Jag hade iaf vunnit en ansiktshudskonsultation (minns inte om det var vård också) och ett presentkort på 100 kr. Det gällde Mary Kays produkter. Halkade ju in på ett Mary-kay party för flera år sedan o konsulenten som hade det var.. ja.. jag blev inte "såld". Däremot hittade hon en bra foundation (som jag nu köper på blocket för jag vill inte har mer konsulentkontakt o information om SANSLÖST BRAIGA produkter jag inte kan leva utan). Jag är lite allmänt skeptisk mot Mary Kays övriga produkter, ja förutom min lilla tub då som jag köper 1 gång om året för 150 kr.. Nej, jag vet inte ens om jag ska gå. Konsulenten ska ringa o presentera sig söndag kväll, de kör verkligen en strategi de där värdinnorna? Och värdinnor va e det för himla namn? Vi får väl se hur det går med min skeptisism.

Nu ska jag spurta klart med en artikel och sen träning. Bästa passet med Karin Stolpe 17.00 - YES längtar, får tillbaks så mkt energi!



?

Klicka för att se nästa bild 


Dags at damma av dunjackan snart kanske? Verkligen mitt-emellan-väder nu. Min bror tycker jag ska köpa CGn, så himla hett märke sa han häromdan, många coolisar i sthlm som har tydligen ;) Ajja, ny tjejmodell i marin från Active Life. Sjukt skön o stilig på!

Sept. 5, 2010


Min ericsson telefon är död, jag vet inte hur länge den tänkt o vara det eller om det är för alltid. Om så är fallet så svarar jag först i vår, tydligen kommer ju inte den vita iphonen förrens då!!

klippa till?

 

Har frisörtid om några veckor. Lite sugen på att klippa denna längd. Iaf ska det bli slingor. För två höstar blev jag brunett, nått så drastiskt blire inte den här gången iaf :)


fri dag.


roligast på liu.se idag!

http://www.student.liu.se/anslagstavlan/blandat_bortskankes?px-url=http%3A%2F%2Fwww2.student.liu.se%2Fcgi-bin%2Fanslagstavlan%2Findex.pl%3Faction%3Ddisplay_message%26id%3D642971%26language%3Dsv&l=sv

RSS 2.0