Platespotting!

72253-188

Platespotting verkar sprida sig som en löpeld i Sverige. Idag bedrivs "hobbyn" av cirka en halv miljon svenskar!
Platespotting går helt enkelt ut på samla på bilplåtsnummer. Man börjar med att "spotta" nr 000 (bokstäverna spelar inte roll) sedan 001, 002 . . fram till nr 999!

 Det viktiga är att man ser dem i ordning, om man ex. skulle råka se 004 när man egentligen är ute efter 002, så räknas detta alltså inte! Det man då kan göra är att skriva upp i sitt anteckningsbok vart man spottade denna bil, så att man senare skall kunna söka runt det området för just den plåten!

Man ska inte tro att "leken" är slut bara för att man sett bil 999, nej då gäller det sedan att slå sin egen tid! Börjar man med leken blir man tydligen fast . .

Eftersom jag alltid varit lite svag för nummerbilsplåtar så måste jag ju testa platespotting! Vi får se hur många månader det tar . . :) Rekordet lär ligga runt 2 månader - vilket motsvarar spottning av drygt 12 nr per dag!!

Man kan registrera sig på platespotting.com och lära sig mer om sk. "elitspottare" och få information om möten som anordnas!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hehe, det där lät ju lite roligt ändå. Ska jag börja med när jag kommer hem...kan vi tävla!!! Kanske man får lite motivation till att ta de där, annars tråkiga promenaderna ;)

2007-03-22 @ 11:07:47
URL: http://tessan.delden.se
Postat av: Anonym

ojojoj platespotting har jag varit fast i också! hela sommaren 06 höll jag på... sen glömde jag bort vilket nummer jag var på. kom till nr 067 eller nåt... det är farligt! man blir helt fast :D

2007-03-22 @ 15:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0