Bänkpapper & Banana Skids!

Idag pratade jag och några till i klassen om fenomenet "bänkpapper". Detta är något som tydligen inte existerar längre i den moderna skolan (?)
Så tråkigt var min spontana tanke! Det var ju verkligen mysigt att inreda sin lilla bänk och klä böckerna i fint papper noga utvalt för just det läsåret. Länge hade jag i minnet exakt vilka papper jag hade åk 1-5. I sexan hade jag dock inget papper i bänken, utan dekorerade hela det inre bänklocket med Banana skids papper som jag systematiskt samlade in från folk i klassen. (Det var under denna tid som Banana skidsen kom att bli mindre & klädda i ett plastigare omslag utan att mina fick betala ett öre mindre för det)

Då och då hade man sk. bänkstädning, och jag har för mig att Fröken spontankollade bänkarna ibland. Det gällde att hålla ordning! Böckerna låg i storleksordning med musikpärmen som stabil bas. I den lilla bokhögen låg en anteckningbok med fingerat namn. Det var egentligen en onödigt-vetande-bok. Istället för att skicka lappar (om helt ovesäntliga tjejgrejer) doldes detta av en sk. "extra mattebok" :) Här tyckte vi att vi hade manipulrat Fröken väl. I den "extra matteboken" stod HEMLIGA grejjer som att Mona som pratade vid Agenda-21 skåpet verkade skum till att tjejerna i 6:an frågat vad mina och Lottas illröda lackskor från Björn Borg kostade.

Det är lite av den här inreda bänk-känslan fast i något större format jag infinner mig i nu. Just nu är jag i skeendet att jag håller jag på att välja ut bänkpapper - och det vet ju alla att det är inget man gör över en natt . .

Kommentarer
Postat av: anna!

joho, det finns visst fortfarande bänkpapper! där jag gjort praktik hade alla klasser (från en trea, upp till en sexa)bänkpapper. en tjej var galen i zebra-mönster och hade det på pennskrin, pennor, bänkpapper, bokomslag och allt :) om man ska va petig så har ju inte alla längre såna bänkar som vi har, vilket omöjliggör möjligheten till bänkpapper, men ändå :D känns skolan bra??

2007-09-06 @ 22:25:44
Postat av: T

Ohh bänkpapper existerar :) Hade du också "godis-bänkpapper" i 4 an?
Skolan känns bra! Ska snart iväg nu, tur att vi inte börjar förrens 9.00 men det kanske man inte gör på uni/högskola? När börjar ni i Kalmar? Ah de flesta har ju en bit att ta sig här. .
Ha en bra Fredag! Kram!

2007-09-07 @ 07:49:04
Postat av: anna!

ja jag tror jag hade det. det var tider det :D jag har fortfarande kvar min musikpärm.. nånstans. vi brukar börja lite olika. idag började vi 8.30, igår 10.00. ibland har man ju bara eftermiddag och så.. så det är olika. ha det gött själv. kram!

2007-09-07 @ 11:54:55
Postat av: Tessan

Hej hej, låter som skolan har kommit igång bra =) Jag ville bara medd att min blogg är påväg att få både nytt utseende och namn nu, försöker hitta rätta känslan bara, men snart så...=)
Pussisar

2007-09-07 @ 19:15:33
URL: http://tessan.delden.se
Postat av: T

Bra där Tessan! (Rickard?) Vi väntar med spänning!
Puss o kraam!

2007-09-08 @ 02:14:05
URL: http://tilla.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0