Saturday wait

Igår passade jag på att handla efter träning (F&S i samma lokal som köpcenter i Skanstull) När jag går förbi en bokhandel mot ICA sitter Björn Hellberg där vid ett bord, strategiskt placerad för att kunna signera sina böcker.
 
Det var bara det att stackarn satt ensam vid bordet! Alla stockholmare stressade obemärkt förbi honom. Ohh nej! Han log medlidsamt mot mig, flackade sådär med blicken som han gör ibland och jag tänkte "vad ska jag säga?! Tennis..? hallå? nått!! "
När jag passerat spärrarna på ICA kom jag ju att minnas! Att jag en jul bad att få hans bok signerad och undanlagd eftersom jag jobbade under hans visit på bokhandeln i Linköping! Jag hade lust att springa tillbaks till farbrorn med ögonen - förlåååt!!  Men tycka-synd-om-syndromet höll inte i sig alltför länge denna gång, och jag tog T banan hem efter att ha trängts en stund på ICA. Jag kunde ju iaf sagt "hej" . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0