Luleå

Fyra dagar i Luleå med massa sol och intensivt program!
Dag ett började med guidning i Luleå. Vi fick titta på kulturens hus, kyrkan, hälsans hus m.m. Där idéer blir verklighet på riktigt riktigt I say . .

Efter det samlades alla "yngre" och fick genomgång om hur förbundsstämman skulle gå till och hur det gick till mot votering etc. På kvällen samlades alla i en stor kåta med en brinnande eld i mitten, sen kom en hel ren in och grillades över elden! Vi åt på träplankor :) Vissa for till Luleå för fest hela natten lång efter det medan vi andra sov . . eller var trötta på frågan "hur går det för Linköping i hockeyn med elakhet i rösten"

Tidigt på Lördagen öppnades mötet, under ungefär 6 timmar satt vi i mindre grupper och diskuterade motionerna och propositionerna. När mötet ajounerades vid 18 var det möte i min lilla arbetsgrupp, vi hade bara 11 ansökningar att behandla så det gick FORT (plus att vi skulle byta om inför middagen!)
Vi åt norrländska specialitéer, ren (igen) löjrom, massa fisk, pannacotta . .

Efter det hade Ylva och jag blivit "tjatade" på att hänga med på fest inne i stan men jag var såå trött så vi hamnade i vippen på hotellet framför en brasa med några andra. De äldre dansade till dansband som en på kansliet olagligt laddat hem från the piratebay på eftermiddagen.

Imorse fortsatte mötet vid 8-tiden, sen var det lunch och sen avfärd till kallax (flygplatsen).

Jaa i stort sätt kan man säga att utöver middag, lunch, fika o möte hann jag med att sitta i solen en stund i väntan på flygbussen (i linne!)  14 grader, snö och molnfri himmel)
Väl i sthlm åt vi i styrelsen på Jensens. Ribs och coleslaw. Nu ska jag inte äta på ett tag :)

     

  

kändisspotting: Olof Mellberg (ARN)
Karin Mattsson (se blogg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0