lurerier

Idag har jag jobbat. Det gick fint. Träffade bl.a en herre som jag träffat tidigare i veckan via min praktik! Nu värker mina ben och jag ska dricka lite te och sova snart. Imorgon ska jag, Peter och Kajsa ta med Viktor nånstans . .

På tal om det . . surprises är roliga. När vi firade Peter är bara en rolig händelse jag minns. Det hade precis börjat bli lite kallt utomhus och terminen T2 hade precis dragit igång. De kom och hämtade mig och vi hade en hel del packning så att vi nästan inte kunde stänga bagageluckan. Vi skrattade lite åt det och jag sa att det var TUR att jag hade med mig min ihopfällbara vas. Vasokonstriktion sa Viktor och alla skrattade glatt . .

Peter och jag satt längst bak. De doftade av vita liljor och musik spelades på full volym. Det var fridayfeeling!  Viktor blev nog som vanligt inte så glad eftersom jag nästan alltid glömmer att det är jag som bäst hittar på vägarna utåt från city (vilket kan innebära en hel del omvägar när jag glömmer bort att jag måste guida). 

Väl framme åkte vi direkt ut och fiskade med båten - för det visste vi att Peter ville. Efter ett tag på sjön utan vidare resultat började vissa mer än andra vilja åka in till land. Vi hade gjort upp en plan att Kajsa skulle distrahera och stoppa upp peter vid båtplatsen så att jag och V kunde fixa med surprise-middagen!

När vi började närma oss land började jag slänga i 50 öringar i vattnet när P inte såg. Där av skulle han tro att det NAPPADE inne vid land precis. Tanken var att han skulle vilja fortsätta fiska där. Han och K stannade och fiskade (efter lite tvång?), medan vi sprang upp och fixade med ett kollage vi gjort + tände ljus och blåste upp fula ballonger.

Tillslut kom K & P - tadaaaaa det här e din födelsedagsfest! Vi åt god mat, spelade spel och Peter hade aldrig anat att han t.o.m sjäv hjälpt till att baka sin egna födelsedagstårta :)

Vi är så luriga ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

laxöringar... lr? Pappa...

2008-12-14 @ 22:17:24
Postat av: tilli

fyndigt där papi

2008-12-15 @ 21:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0