brukar glass smälta i ugn?

  
Karl-Johan svampar i marsipan/choklad på löv från kungsträdgården!




Igår åt vi bouillabaise (stavning?) till förrätt. Det va massa med nyttigheter i såsom fänkål, morötter, tomat och lök. Det huvudrätt åt vi cubansk köttfärsås med vin och oliver & kapris i. Till dessert en glace au four, (varm glass) som man skulle ha inne 7 min i ugnen innan servering, men något var knas - så hela tårtan började smälta. Peter uppmärksammande det hela och verkade tycka att hela tanken men att ha glass i ugn var lite skum ;)

Innan desserten körde vi en musiktävling. Det gick ut på att man hade med sig låtar som, handlade/associerade till någon av de andra eller sig själv. Det var lite klurigt . . jag fick bla en cardigans låt där nina persson sjöng "couldn´t care less" något jag säger ibland men oftast i förkortingen CCL . .(fast jag bryr mig ganska ofta ganska mkt just när de ordet kommer . .

Nu har jag läst en rapport och läst lite diabetes. Hostar vidare, dricker indian spice och hoppas på att ugnen rengör sig själv ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0