<3

Äntligen helg! Kom hem sent igår från praktiken i Motala. Första 2 dagarna gick vi med en undersköterska. Det gav mig nada, eftersom jag jobbat så i flera år. Vi tvättade patienterna och delade ut mat, bäddade etc . . blev ganska frustrerad över det. Man försökte mest snegla på vad sjusköterskan gjorde!! Så tillslut sa jag till att det inte var så jättegivande, men fick till svar att så är det ALLTID - man går 2 dgr med undersköterskorna för att lära sig hitta. Yes Yes sen var det bara att bita ihop och igår kom dagen jag skulle gå med min handledare. Jag blev lite besviken att hon inte läst min inlärningsplan, men det var ju kanske mer än väntat . . 

Det braiga var att jag fick göra saker! Jag fick ta lite venprov, adm antibiotika och ge intravenöst, dela tabletter samt ha ett ankomstsamtal och föra in det i Cosmic. Jag satt med datasystemet ganska länge, men jag tror verkligen det är bäst att lära sig hitta själv där . . det finns ju faktiskt lite logik :)

Jag tycker hygienen är dålig av det lilla jag sett hittilspå avdelningen! Har inte sett ett enda plastförkläde, (vore kanske lämpligt när man ger blodtransfusion?!) Det finns inga riktiga bra handfat. Tvålen och spriten är slut på sina håll. Har kan man nog få in ett förbättringsprojekt (uppgift) . . . jag måste tänka STENhårt nu på att inte påverkas!!

Det segaste var kanske att pendla hem igår vid 22 tiden, jag var helt slut, lite halvfulla fjortisar satt i bussen, samt att jag missade sluthållplatsen så att  chauffören blev arg på mig (jag var helt säker på att det inte var ändhållplatsen - och sover i bussar gör jag SÄLLAN). Han tvärnittade så att jag flög en meter och fick ont i armarna där jag tog i mig . . så sen var det en lite längre vandring än jag tänkt mig. . " Äntligen Fredag" stod det på bussen när den körde iväg i en hastighet av 180. So said I.

Nu är jag iaf ledig och vet inte riktigt hur jag ska lägga upp min dag . . det finns mkt jag skulle behöva/vill göra:

* diska
* skriva ett brev, skriva ett brev till vimsadekor.se som man ska AKTA sig för . .
* baka!!
* lämna tillbaks böcker på HUB som jag fått krav på . . ojoj
* handla mat + cykellås
* plugga njurar + lkm beräkning
* få in mina kläder i garderoben
*åka hem till ma o pa och kanske börja sy nya gardiner
* köpa träningskort & träna

* SLAPPA och göra ingenting!!!

Kommentarer
Postat av: Axel

Ett tips är att köpa ett riktigt bra bygellås till cykeln. De (abus) är ganska dyra men värda pengarna. Kombinerar låset med en låswire för 100kr som jag gjort. Ett bygellås går nämligen att få upp med en vinkelslip, men då vill man absolut inte göra det på öppen gata! Jag köpte ett lås på tradera för 300kr som i butik går på 750kr! Håll utkik eller köp abus sinus som kostar runt 300kr och är BRA!!

2009-02-14 @ 22:15:57
Postat av: Axel

Abus Ketaro

Artnr:4006

Beskrivning:

Det klassiska bygellåset. Ett starkt ramfäste medföljer som gör det lätt att montera och ha med sig på cykeln. Med laserskuren nyckel och ABUS säkerhetsnivå 8. Godkänt av försäkringsbolagen.

Pris: 325,00 kr



www.sportson.se -->outlet

2009-02-14 @ 22:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0