midsummer.







Tillbaks från kusten där vi firat midsommar (nära Loftahammar). Vi kom dit redan i torsdags (jag, en utbytesstudent från Kajsas korridor och ytterligare en kompis från Skövde). Festen anordnades av en fd. kursare  till K från Uppsala på en stor campingplats med egen strand.

På midsommarafton blev vi indelade i stora grupper och alla grupper fick ett ansvarsområde. Min grupp fick att anordna lekar samt dans kring stången! Vid lunch började sedan firandet med sillunch, jordgubbstårtor och sedan dans och lek.

Senare fortsatte festandet och vi grillade fläskfilé och marshmallows. Medan gruppen som fixade dansgolvet plockade bort stolar bestämde jag mig för att få upp värmen på annat sätt . .

Först innebandy, fast ute - bandy då? Sen utmanades jag & Jan (utbytesstudenten) av en kille på fotbollsstraffar. Där tog jag hem 100 kr! Sedan fortsatte natten på dansgolvet!

Att Kajsa sedan inte riktigt styrt upp med resan till och från tågstationen i Gamleby gav lite av en backpacker-feeling till hela resan. Hon och Jan liftade, medan Hanna och jag fick hjälp av en kille som skulle åka och handla . . han fick åka låångt för att handla minst sagt . .
Tillslut kom vi till Gamleby, Hanna jag och killen som skulle handla. Vi försökte hitta en affär, men lyckades halvbra. Tillslut gick vi in på en pizzeria för att fråga . . och där hittade vi de andra två (vi delade upp oss 2 & 2 för att lättare lifta). Jan och Kajsa hade fått hjälp av några strangers och firade nu med pizza!

Jaa tillslut hittade vi iaf en Ica och hann precis till station före avgång!
Det trodde vi aldrig medan Kajsa förklarade det hela med;

"Nej jag ville inte oroa er i onödan"

Jan summerade firandet med  kommentaren "You swedish guys are a bunch of weirdos".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0